Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Gitte - 1 augusti 2010 13:35

  

Jag skulle INTE hålla på med knappar idag hade jag bestämt. Men sen kom jag på att jag nog behöver tömma mitt lilla berg på pärlemorknappar lite. Så jag slängde ut en annons på blocket också. Så när jag väl hade gjort det... så insåg jag att OM jag nu får några annonssvar, så kanske jag skulle ha lite fler knappar hemma. Trots att jag har massor av knappar hemma egentligen, så tycker jag ju aldrig att jag har några... fattar inte varför jag håller på såhär, inget av det jag har duger egentligen åt någon annan än mig när allt kommer till kritan. Jag är ensam i världen med att älska pärlemorknappar. Men OM det nu skulle dyka upp någon mer, så vill jag ju ha det allra finaste som finns, även om det jag redan har är fint nog åt mig så är det inte fint nog åt någon annan. Jag tror att jag har PMS ärligt talat för idag är jag riktigt misslyckad och låg. Men nu var det inte det jag skulle skriva om, eller hur?


Men i vilket fall som helst. Eftersom mitt pärlemorsberg som ligger hemma inte duger, så fick jag ju åka till lokalen och ta hem en kartong till. Behöver jag säga att den i stort sett innehöll samma sak som jag redan hade hemma?


2-håls.

  

och 4-håls:

 

och de mer råa beigebruna:

  


Men faktiskt, hittade jag inte ett par säckar av sorter jag inte hade sett tidigare?

Som ni ser på säcken på översta bilden så är de inte riktigt från igår, utan det är ÄKTA gammaldags pärlemorknappar. Jag skulle inte bli helt förvånad om några av dem närmar sig hundraårsdagen ärligt talat.

Det syns inte minst på de här Som är märkta STRÅVECK.

  

Och de som ligger i säcken överst; NATUR

 

Dessa två varianter var det inte jättemycket utav så skynda fynda medan de finns kvar! Skrev jag och inser att det ändå inte är någon som vill ha dom... så det kan la kvetta.


Kan någon vara snäll och ta bort min PMS idag, så jag slipper att ramla ihop i en stor jag-är-sämst-i-världen-hög?  

Bloppis-annons
Av Gitte - 1 augusti 2010 10:11

Traderabutiken uppdateras med massor av varor för tillfället. Kika HÄR. Eller se tidigare inlägg i min blogg för exempel.


Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    25:-
Telefon:    034694122
 
Av Gitte - 1 augusti 2010 09:09

Jag har sett de olika bytena då och då men aldrig varit med eller riktigt förstått vem som startar dem eller hur man anmäler sig. Men nu har jag anmält mig till knapp-bytet. Och det skall bli riktigt roligt att få göra iordning ett knapp-paket. Har redan börjat fundera över vad jag skulle kunna tänkas leta fram för sort, för jag vet ju att jag har ett par riktigt fina liggande i gömmorna. Fast jag bestämmer mig förstås först när jag får ett namn att skicka till, då man kan fylla i sin favoritfärg ex. Men det här skall bli kul! Du som vill anmäla dig gå in här!


På knappbytessidan ser ni även den här annonsen:

     

Som går till min traderabutik. Ni som trycker på den, hoppas ni hittar något ni tycker om! Det hade förstås varit roligt.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards