Alla inlägg den 3 september 2010

Av Gitte - 3 september 2010 13:49

  

På tradera säljs ju allehanda smått och gott. Inte sällan lägger man ut mer än en auktion åt gången?

Personligen har jag anammat traderas automatiska vinnarmail, trots att jag egentligen vet att det inte är alla som läser informationen där. Men där lämnar jag betalinformation samt en liten vädjan om hur man märker sin betalning. De allra flesta ser det här, och de som inte gör det märker med sitt traderaalias av gammal vana och det går ju också bra för det kan jag ju enkelt kolla upp.


Men den här veckan är det något universiellt. Kreativare märkningar har jag nog inte stött på, i varje fall inte så många under så kort tid  .


Den första som kom var "mamma".

-Hjälp??

Tänke-tänke-tänk.

Mina barn har inte tillgång till mitt traderakontonummer som är ett speciellt konto för att göra bokföring så enkelt som möjligt och att sortera ut det som är privat eller ej. Ej heller min mor. Och jag hade tre försändelser med samma slutbelopp.

*är det en felmärkning?
Mailar därför dem jag kan tänka mig och har nog lyckats reda ut det till sist. Tror jag.


Sen kom en betalning med ett avvikande efternamn.
Jag kliar mig i skallen igen? Men hittar en köpare på rätt summa och mailar och frågar om man skickat betalning med en avvikande märkning? Fick just svaret att man märkt med efternamnet på den som har gjort köpet och betalningen vilket inte är samma person som äger kontot, vilket är den som försändelsen är namnat till; jag har bara traderas uppgift. Men nåja, det frågetecknet rätade ut sig rätt snabbt.


Sen kom ett par omärkta betalningar. En tror jag att jag kunde gissa mig fram till. Men jag fick maila två "var betalningen din"? Jag vet inte vilket ännu, men det ger sig nog snart.


Men sen har jag då ytterligare en märkning som jag dock blir lite glad för: "puss & Kram". Tack tack who ever you are! Och tack samma! (nej, det är inget nick. Beloppet stämmer inte tyvärr inte exakt med någon av dem som ligger, men tre försändelser har summa däromkring, om man avrundar en snabb skvätt. Men det kan lika gärna vara en helt total felaktig betalning?) Jag forskar vidare i detta förstås så jag kan få iväg försändelsen. Vilken det nu är *kliar mig i bakhuvudet för fullt*.


Men kom inte och säg att det är tråkigt att sälja på tradera, för man står ständigt inför nya utmaningar och vissa dagar är faktiskt -förlåt att jag ler stort med hela ansiktet- lite roligare än andra...

Av Gitte - 3 september 2010 07:22

  

Vaknade nog lite för tidigt idag, när sambon gick upp. Dvs, kring femsnåret. Igårkväll hotade han med att han kände sig lite förkyld. Men jag informerade honom självklart om att han bara skojjar med mig, eftersom vi inte har tid med sånt trams. Jag tror han hörde mig. Vi får la se.


Idag fortsätter jag med papper. Skall sedan till lokalen och lokalisera ett antal gamla blyertspennor. Ni har nog den här bilden där några pennaskar kan anas?

  

I de små askarna är det gammaldags stålstift till pennor som man doppar i bläck. De är ofantligt vackra, vilket jobb man la ner bara för att designa en stålspets... och det finns massor varianter utav dem. Undrar om man la ner mer tid på de små tingen förr än vi gör idag? Bara titta på askarna.... helt underbara.


Ibland undrar jag om tid var mer värdefullt än det är idag? Idag springer vi iväg för att hinna med så mycket som möjlig, fullkomligt rusar genom tillvaron och inte får de små ting ta tid och inte blir de de stora upplevelserna heller. Nä, vi är nog för upptagna med underverk idag att vi missar essensen. Så känns det ibland. Eller det kanske bara är jag?




Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards