Alla inlägg under september 2010

Av Gitte - 1 september 2010 08:11

Äntligen känns det som om jag landar med bägge fötterna på jorden. Igårkväll satte jag punkt, mitt kaos orsakat av min bortavecka är äntligen slut. Nästa gång det uppstår ett kaos så finns det ett annat skäl, för ett är säkert, det var inte sista gången jag försökte göra flera saker samtidigt och hålla koll på mer än en struktur åt gången fast att jag inte klarar av det. Men jag fick god hjälp!

  

Ovärderlig hjälp när man packar traderaauktioner... not. Var växer pepparn? Mår kattungar bra där??

Nåja, det var gårdagens bekymmer. Idag är det september och allt vad sommar heter har flytt. Men jisses, det var ju nyss juli.... Nåja, det kommer en sommar nästa år igen. Får vi väl hoppas?

Jag gillar inte årstiden hösten i sig, men mörkret är lite efterlängtat. Det är då man kan sätta sig ner i soffhörnet med händerna i något, vare sig det är en bok eller ett pyssel och bara kura lite. Personligen har jag massor av saker jag vill "göra" men ärligt talat skaffar jag bara böcker som lär mig hur jag tänker för att göra det och sen blir det inte mycket med det i alla fall. Skall försöka hinna stanna upp lite i höst och framåt jul och faktiskt leva ut årstiden medan den begår. Det var likadant i våras. I mars någon gång var jag redo för Jul. NU är jag redo för sommar. "Jag skall bara"... någon som känner igen? Det är ett löfte till mig själv att jag skall ändra på det.

Men en av höstens njutböcker sprang jag på häromdagen:  

Och ni får tyvärr sväva i ovisshet utan vetskap om vilken bok det var då författarinnan tog kontakt med mig via mail och önskade att bilderna på innehållet skulle tas bort. Då inlägget tappade lite av vitsen med bara framsidan så redigerade jag inlägget och tog bort det i sin helhet. Hade det inte varit för inläggets inledning och det ljuva minnet av kattungen vid laptopen så hade hela inlägget rykt. Beklagar detta till dig som kommit hit för att läsa inlägget. Numera är bloggens gamla inlägg närmast sparade för min egen skull (2019-02-26). 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards