Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Gitte - 29 mars 2011 16:58

  

Satt för ett tag sedan och kikade på en bastlindad lampstomme, eller lampskärm kanske man skall kalla det... hm. Ser ju inte så himla avancerat ut. Snarare tålamodsprövande i så fall... visste att jag hade någon artikel någonstans...Det där med NÅGONSTANS är ju inte så himla lyckat i vårt hem för man kan få leta länge.

Men eftersom jag tömde ut rummet kom det ju fram lite av varje.

Så det var bara att åka och välja ut ett garn i garnaffären.

Och att hämta hem en skärm.

  


Toppen är en garnlindad knapp, där jag har limmat garnet med textillim. Inser att variationsmöjligheterna är många och nästa skärm kanske är färdig ikväll! Det här är ju skitkul!


Ett par skärmar åker upp på tradera under kvällen, men jag har fler varianter om någon mer vill leka med garnstumpar. Annars; åk till loppis och strippa en begagnad lampskärm! Jag lovar, det är hur kul som helst!


Garnåtgång till den här var lite drygt ett nystan.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards