Alla inlägg under april 2011

Av Gitte - 19 april 2011 15:17

För ett år sedan klagade jag med ett skratt: "det tar väl tio år innan jag får barnbarn om jag ens får några någon gång". Min äldsta son skulle aldrig ha några. Min andra son skulle plugga. Min dotter skulle plugga. Mitt fjärde barn skulle nog bli den första att nedkomma med avkomma bara för att han slant, trodde jag; men det fick ju gärna ta några år.... tra-la-la. Och den sista är ju inte ens tonåring än.


Sen kom äldsta sonen hem i höstas och berättade att de skulle bli fler i deras familj. De skulle ha barn. Han skulle bli FAR! Och hans flickväns mage växte och växte för varje gång vi sågs, och den blev finare och finare och finare hela tiden, och jag fick lov att klappa lite på magen när tillfälle gavs. Jag som själv avskydde när någon gjorde det på mig kunde bara inte låta bli... men jag fick ingen rak höger i varje fall. Och tänk. Där inne låg mitt barnbarn.... det var totalt ofattbart. Men underbart ljuvligt!

Den 29 Mars kom det lilla hjärtebarnet. Holly.

 

Uppkallad efter en förgasare. Såklart. Fast, det kunde varit värre. Hon kunde hetat Chevrolet. Eller Valiant. Eller Record.


På den här bilden ser hon verkligen sjövild ut. Jag älskar den. Som en riktig liten galenpanna med hur mycket hyss som helst innanför pannbenet.... gissar att far får tillbaka allt vad han förtjänar minst tre gånger om! Men hon är ju sååå fiiin!! Farmors lilla sagogryn! Jag vet inte riktigt vem som har tagit bilden för jag har lite olovandes lånat den ur Hollys mammas fb. Det gick ju bara inte att låta bli!


Men, vi hade en liten till på väg visade det sig.


I slutet på Januari insåg nämligen dottern att hon väntade en liten smygare och att hon var väldigt långt gången i en graviditet som hon inte vetat om. Jag måste ju medge, jag har aldrig trott på dessa skrönor. Nog tusan VET MAN när man är gravid, eller hur? Förträngning. Rädsla. Förnekelse. Vad som helst måste förstås ligga bakom sånt här. För att inte tala om alla gräsliga kvinnor som vill lura en man, förstås. Och nog SER man på en kvinna när hon är gravid, eller hur?

Då händer det framför mina egna ögon. Precis här hemma hos mig, och det sker med min egen dotter. Faktum är, att vi ALLA totalt missade det mesta av hennes graviditet.


Jag har visserligen varit fullt upptagen med mig själv och mitt tillstånd sedan i våras-somras-höstas. Jag har visserligen gått igenom min tuffaste medicinska behandling någonsin -hittills, peppar-peppar- i december. Jag har visserligen tappat en del av min synförmåga, åtminstone på ena ögat, men jag har inte blivit varken blind eller dum. Och inte alla andra heller runtomkring oss. Det fanns helt enkelt inga märkbara symtom!   

Så det var precis som om någon släppte en bomb för oss när vissheten kom. Inte minst för dottern som INTE hade tänkt sig det här.


Men allt det där är historia nu, vi gillade läget, och två veckor efter lilla Holly kom Minna, närmare bestämt den 13:e April.

  

Här är hon ungefär tjuog minuter gammal, och öppnar ögonen för allra första gången och bligar på allt runtomkring.


Så numera är jag inte bara rik på knappar. Jag är rik på det finaste man kan få av livet, tror jag. Jag har fått ett par små varelser som om några år gör allt vad de kan för att sätta sina föräldrar i jobb, för att ge dem gråa hår och för att ge dem förståelse för alla duster vi har haft. Och jag får nöjet att få tilltalsnamnet Farmor och Mormor. Hör ni vad vackert det låter?.... 

Av Gitte - 11 april 2011 13:24

  

Solen skiner idag, och det tänkte jag självfallet fira!


Alla mina knapp och dekorbandsköpare idag får med en extra överraskning i försändelsen! Vad det blir får ni se, men jag skulle tro att de blir uppskattade!

Gäller bara idag!

Tänkte snart åta hemifrån till ikväll så överraska mig med MASSOR av packjobb som väntar när jag kommer hem!!


Min traderabutik hittar ni HÄR.

Av Gitte - 7 april 2011 18:21

 

Jag är inte klänningstypen. Men när jag ser vissa klänningar så önskar jag att jag var det. Tänk att bara för en endaste kväll få vara lika vacker som en Drag-queen?

 

Då hade jag velat klä mig i sånt här....

 

Hm, varför en Drag-Queen? Jo, helt enkelt för att de vackraste kvinnorna jag NÅGONSIN har sett, såg jag på Mini-Arthur i köpenhamn någon gång på åttiotalet. Jag satt och bara gapade, tror jag. Stum av beundran. HUR KAN MAN BLI SÅ VACKER? Tänk om man hade haft bara lite lite lite av den känslan för make och klädsel? De fick därefter stå förebild för min inre modell av hur en riktigt vacker kvinna ser ut.


Jag fortsätter dyka i kläder.

       

Det enda som inte är kul är att ta foton. Men dessa med flera, är snart på väg ut i min butik på tradera.

Av Gitte - 4 april 2011 18:09

 

Skor är ju något jag måste fundera på att lägga upp med. Vet att jag har lite småkul skovarianter... både gamla nyvaror från en lanthandel och lite begagnade varianter.... På bilden ett exempel, en större damsko från 30-talet. Men det får bli en annan dag för idag är min skalle rätt så kokt. Har gjort mitt för idag tror jag, så det får bli lite matlagning och disk nu.... solen har skint hela dagen, underbart med vår!

Av Gitte - 3 april 2011 17:38

 

Den här klänningen måste jag visa lite speciellt. Den är nämligen helt fantastisk tycker jag.

Vi tänker väl ofta Marimekko när vi tänker finsk sjuttiotalsdesign... men möt Kaisu Heikkilä.

  

Frågan är om det är Heikkilä som är Marimekkoinspirerade eller om det är Marmekko som är Heikkiläinspirerade.. svårt att säga.

Men det är i varje fall design från tiden då design var bäst....

 

Såå fin. Och välhållen. Ligger ute just nu på min tradera om man drar storlek 36. Men bilderna kan även vi andra njuta av...

 


Skulle jag själv försöka dra på mig den så skulle jag nog kunna ha den som... halsduk. Eller knävärmare. Suck!

Av Gitte - 3 april 2011 17:31

Till dessa två plaggen:

   

Vinkar jag adjö då de numera är sålda.

Jag började ju lägga ut kläder för ett par dagar sedan för första gången i butik istället för på auktion. Vilket nog är ett väl så bra sätt, vill man ha ett plagg är det ju bara att klicka ner det. Så föredrar jag nog att handla själv egentligen, åtminstone när jag verkligen vill ha något. Men nåja.


Jag håller just nu på att gå igenom dessa plaggen som också skall ut.

Kjolar från en gammal lanthandel:

         

Dvs de är nya fast gamla. Därifrån kommer även dessa:

       

Men inte dessa, som är begagnade:

     


Nu är jag snart igenom berget jag tog med mig hem. Dags att gå igenom lite mer på mitt lager tror jag...

Av Gitte - 2 april 2011 16:51

         

Har varit och grävt fram ett litet klädberg till i Magasinet. Ytterligare plagg står på tur att fotas och mätas och slängas ur.

Yihaa! Det är riktigt kul!

Av Gitte - 1 april 2011 16:42

                    

Har ju lite smått och gått i klädväg liggande, som jag har kikat på ibland och sen tänkt "äsch, skulle lägga upp dem egentligen...." men sen drar jag mig ändå för det för att jag ärligt talat inte har lust att sälja dem för några tior på auktion. Men istället för att bara låta dem ligga till ingen nytta lägger jag upp dem i min butik till ett fast pris. Jag har lagt upp de första plaggen idag, tillika den första väskan; men som sagt, mer kommer lite undan för undan.

Allt handplockas och jag lägger bara upp sådant som jag själv tycker om. FÖRSTÅS!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards