Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Gitte - 6 maj 2011 19:33

Wanja på Wanjas vardagsrum frågade mig apropå mina tygsorteringsraider som jag har visat bild på inne på min sida på Facebook

-Är det något för Tilda-sömmerskor; såna som gör Tilda-dockor?


Hm. Tilda-dockor?

  

Men guuud vad FINA de är!!

  

BEDÅÅÅRANDE!!

  

Bilderna är ärligt lånade av VIMSANA på tradera, som sitter och sliter med sådana här dockor och gör dem ack så ljuvliga och sen lägger hon ut dem på tradera. Kika in hos henne HÄR. Har du tur ligger det någon docka ute. Visst är de bara fööör fina?


Men självklart måste jag väl kunna slänga ihop riktigt fina Tilda-loter av gamla sybehör... Eller hur? Antar att det är det småttigaste småttiga som behövs och det finaste fina och sedan det mest bedårande man kan tänka sig. Men jag har ju en del sådant liggande förstås.... Så du som syr dockor, bara hojta högt!!


Bilderna nedan är klickbara. Titta och Njut! Det är så sött så tungan krullar sig och örsnibbarna slingrar sig som krasse.

     

Inser dessutom att det drar i min egen "Vill-ha-en-tilda-docka-tarm"!!


Av Gitte - 6 maj 2011 19:27

  

Jag har varit uppe på vinden på lokalen vid några tillfällen den gångna veckan.

     

Men det är bomstopp.

Jag vet inte riktigt i vilken ända jag skall börja.

     

Eller hur jag skall lägga upp det.

Så jag tömmer en säck. Eller två. Och hoppas att det blir bra i sista ändan. Det blir det nog.

Fortsätter under helgen.


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards