Alla inlägg den 16 maj 2011

Bloppis-annons
Av Gitte - 16 maj 2011 12:33

 

Jag vill börja med att Gratulera Sverige till silvermedaljen i Ishockey VM. Men som den finnpajsare jag är i grund och botten så vill jag vältra mig lite extra i Vitt, blått och GULD idag.

BARA IDAG!

Överraskningsloter i dessa tre färger. Vitt, blått och guldmetall.

I storlek S, M och L.

50, 75 eller 100:-. Plus frakt.


Gäller endast idag! Flera varianter utlovas i olika storlekar och jag skall GARANTERAT ha kul medan jag blandar!

Hobby & Samlarprylar, Säljes - Falkenberg (Hallands län)
Pris:    50:-
Telefon:    034694122
 
Av Gitte - 16 maj 2011 12:09

 

Basaren slog upp sina portar i Lördags igen. Den här gången fick vi husera i den fantastiska Rikssalen på Varbergs Fästning med ingång i Borggården. Det känns lite extra lyxigt att få packa upp i den miljön måste jag ju villigt medge. Jag fullkomligt älskar Varbergs Fästning. Har du inte varit där och kommer i närheten så måste du ta dig en liten tripp dit, en garanterad lyckad utflykt för hela familjen!


Men för att återgå till Basaren, Cred´s event: Precis som sist, så var jag modfälld dagarna före. "jag har INGENTING att ta på mig". Förlåt, menar "TA MED MIG!". Inget dög. Jag sorterade och packade och insåg att allt var grått och brunt och vitt och trist och tråkigt och fult och ingen skulle gilla.

Eller hur?

 

Jag hade verkligen inte väntat efter att någon skulle möta mig med mina slitna kartonger i näven med:

"Åh, där är du. VAD JAG HAR LÄNGTAT EFTER DIG!".

?? Frågetecken??

Mig?? Långt innan jag ens hade packat upp?? Det var verkligen som en enda stor omfamning.  

  

Det var ju i så fall jag som... Men åh, vad jag blev glad! Nästa som kom berättade att vi hade haft kontakt på nätet och att hon hade skrivit på en sida att hon skulle komma och handla! Vad kul att du kom fram!!

Sen kom Ebba från ett designkollektiv i Göteborg: "hej, jag följer dig på facebook"! Jag kände så vääl igen namnet förstås! Och nu fick jag ett ansikte och en koppling för visst har vi träffats förr! =)


Det var så jäsickens sanslöst roligt!! Det fanns ett par till såndana där guldkantade möten, och de futtiga timmarna gick allför fort. Men några av mötena, kommer jag att leva länge på... Såna där som är lite extra sanslösa som liksom ger verkligheten en internetdimension som man liksom inte räknat med! Jag trivdes verkligen som fisken i vattnet måste jag säga. Och när en kvinna säger till mig:

"-Men herregud, finns du här? Sånt där beställer jag ju från stockholm, inte visste jag att det fanns här!!" Då känner jag mig verkligen hemma i miljön. Men, jag sa inte det jag tänkte "Oj, stockholm? Dit skickar jag massor, för de hittar det inte där". Det är nog så det är. Man ser nog inte riktigt sånt man har i sin närhet.... eller så är det svårt att nå ut på hemmaplan.


Där är här man inte är, och det glimmar nog lite extra där...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards