Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Gitte - 18 maj 2011 15:54

  

Min nya facebookbekant Maria har en butik i Örebro. Unik.


Ser ni så inbjudande den ser ut? Det riktigt kliar i mina fingrar för att ta mig till Örebro och se den i verkligheten.

Få lite inspiration.

Och lust. Av färg.

Och till form.

  

Känner liksom hur jag vill gå där och kika på grejjerna.

Ta upp något i handen.

Känna på det.

Peta lite.

Flytta någon cm hit och dit och lyfta och väga i handen.

 

Marias roliga hundar. Skulle verkligen vilja se dem i verkligheten.

Det här måste varit en julskylning? Bilderna har jag olovandes hittat i Marias album på facebook. Kunde bara inte låta bli utan måste få dela med mig av den här inspirationen.

Så lagom galet. Vissa människor är nog bara skapade för att ha butik.

För att dekorera och pynta och exponera.

Maria verkar absolut vara en sådan person!


Persilja förrästen. För dig, här kommer en vägg från samma skylt som ovan.

Jag vet att du ser det jag ser. Visst är den otrolig i rött? Jag har haft den i blått och grönt (har jag någon rulle kvar tro?) och jag har sett den i gult. Men aldrig förr i rött! URVACKER!!

 

=) Den här sista bilden kunde lika gärna varit ett vykort. Så otroligt härligt hunden bara breder ut sig för att njuta av vad livet har att ge. Det bästa av allt. Lite kli på magen!

Maria, jag vill se dina hundar i en barnbok, en animerad film, i keramik, i tyg, ja på många sätt. De är verkligen URFINA!! (Den som lyfter benet mot fasaden är också helt otroligt skön!).

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards