Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Gitte - 30 maj 2011 12:52

 


Altså. Jag har många svagheter. Men få riktiga akilleshälar egentligen. Dem jag har, brukar jag väl inte vilja avslöja sådär utan vidare, men just Salmiak är en sådan, finne som man är. Salmiak, det är liksom något man får med sig med modersmjölken när man har rötterna i den findländska myllan, om man så har rotat sig här.

Finns nog inte många finländare som har åkt över finlandsbåten utan att ha med sig Aakkoset Salmiakki, eller Fazers Salmiakki av något slag. Så när jag såg en utlottning på nöt-cremes sida på den nya smaken, blev jag riktigt upprymd måste jag medge, och förväntningen gick direkt i topp!

Salmiak i en konsistens som man både kan göra glacyrer med, av olika slag, kristyrblommor som kan både smaksättas och förmodligen anta en grå färg etc, etc? Såg massor av möjligheter framför mig, så jag gick ivrigt och väntade på att den skulle komma ut i handeln.

Men så fick jag ett mail.

Och oj.

Hm. Jag vann en låda. Helt sanslöst. Men idag kom den!!

  

Så här skall det experimenteras med Salmiak, det är ett som är säkert!


Jodå, vi har provsmakat. Förstås.

Det är RÄTT salmiak-smak, inte tu tal om saken. Det var så nära salmiak-himlen man kan komma tror jag. Konsistensen känns helt rätt och det var en mycket behaglig upplevelse som gav mersmak! Så du som gillar salmiak, den bör absolut testas! Dessutom... gör du egen glass, så tror jag att det är en höjdare att smaksätta med den här!


Nu är det jag som sitter och undrar om det inte är läge att plocka fram alla gamla tyllar och sätta igång en laddning kristyr igen. Det var absolut länge sedan jag sist drog igång ett sockerblomsprojekt!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards