Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Var tusan la jag mitt självförtroende eller min glöd??

Av Gitte - 1 december 2011 11:04

       

Altså, det är inte så att jag har haft gott självförtroende någonsin, men jag har varit hyggligt självmedveten. Jag har aldrig tillhört de snygga, söta eller häftiga (möjligtvis de högröstade i vissa perioder), men åtminstone såtill vida att jag inte har funderat på om jag har gott eller dåligt självförtroende, eller lagt tid på att vårda det utan det har liksom alltid varit lite "accept my way-or take the highway" över mig.


Men, sedan en tid har jag förlagt min glöd. Jag tycker mest att jag ber om ursäkt för allt jag inte gör eller borde göra. Och det är liksom inte riktigt jag.

Jag har tappat allt engagemang heter. Inte ens mina knappar är riktigt kul längre. Är inte med i varken styrelse, nämnd eller förening. Pluggar inte. Jag gör det jag gör mekaniskt och med en tappad glöd. Jag har inte ens något specialintresse som slukar mig just nu.

Det händer liksom bara i-ngen-ting... dagarna bara går och jag blir liksom inte yngre och vackrare. Samhället blir inte bättre, tiderna inte godare, maten inte nyttigare, pengarna inte fler, de fattiga inte färre, och tomten blir aldrig politiker!


Stagnation och stillastående liv är inte riktigt min grej.

Jag måste göra om och göra rätt.

I vilken ände skall jag börja tro?

Och vad skall jag göra istället?



 
 
Ingen bild

Caterine

1 december 2011 13:26

Det låter inte bra. Min första tanke när jag läste var att det kanske är din kropp som säger; Låt mig vila ett slag. Det andra jag tänkte på var TSH. Eftersom jag upplevt det du beskriver under en lång tid så har jag liksom bara accepterat det och hänfört det till mitt huvud, alltså den dagliga helvetesvärken. Men, så bad jag doktorn ta ett ämnesomsättningsprov. Japp, det var förhöjt. Fler prover på T3 och vad gud det nu heter. Alla förhöjda. Jag har alltså för låg omsättning och äter nu levaxin. Det kan ta upp till 6 månader att se effekten men det gör inget, nu vet jag ju vad en del av mina problem bestod av. Så, vad jag vill säga är att jag egentligen inte har en aning om varför du känner som du gör men lyssna på ett gott råd, det kan vara väl använda 200 kronor eller vad det nu kostar (kom på att här kostar faktiskt inte blodprover något alls, fantastiskt att något är gratis ännu). Bege dig till närmsta vårdcentral och be alt kräv att få ta en blodprov som visar på TSH, fritt T4 och fritt T3.

Hoppas lusten, glöden och glädjen hittar tillbaka till dig!
/caterine

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards