Alla inlägg den 13 december 2011

Av Gitte - 13 december 2011 08:55

 

Först kräver ordningen just idag: Ha en trevlig Lucia, allihop!


Sen måste jag få gnälla. Vad fan har hänt med mitt kaffe senaste tiden? Nu har jag skruvat upp smakindikatorn på max, och det smakar bara starkare blask. Det smakar inte kaffe längre sedan en tid tillbaka, dvs ungefär när kaffevärldspriserna gick upp. Jag börjar misstänka att GEVALIA har bytt till en billigare böna på vanligt bryggkaffe som var precis det jag velat ha i alla år tidigare.

Mina mornar är inte som de skall. Överväger till och med att testa zoegas, för de kanske faktiskt smakar kaffe och inte bara pressad papp.

Skitsur. Gillar inte att bli förd bakom ljuset och nej, så fel kan jag inte ta att det bara är jag som inbillar mig att något har hänt med kaffet. Något HAR hänt. Frågan är bara vad.


Lucia avslutar jag i kyrkan för första gången någonsin, där jag skall titta på falkenbergs lucia. Min dotter är med som tärna i år. Är lite glad att de kunde ta in en ung mamma i stadens offentliga luciatåg, förr hade det varit otänkbart. Överst ligger Köfte och rävsover. Hade nämligen varken en kaffebild eller luciabild i min dator och det är så lååångt till kameran! Idag skall jag röja och packa, men jag tror att vädret tar ner min julkänsla. Uffa. Hoppas ni har massa barnslig julstämning och glitter i ögonkroken!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards