Alla inlägg den 4 april 2013

Av Gitte - 4 april 2013 18:37

 


Den här från Lapidus är fin.
Jag har som ni märker fotat en del klänningar idag.. vill helst visa allihop.
Men det får bli ett litet urval. några till nedan följer.

En fräck Petri comfort.

 


en städrocksklänningstyp:

 


En klänning med liten kofta till, dvs en 2-del.
 


den här är ofantligt fin utan koftan på med...
 


men.. nu skall jag försöka att låta bli att visa mer idag... Ni får alla ha en god fortsatt kväll.

Av Gitte - 4 april 2013 16:57

 



Den är vacker.

 


Hm. Den har axelvadd.

 


det synd inte på bilden men det har gulnat lite.


 


Dragkedjan är inte ny...


 


Inte ett sick-sack någonstans... raksöm och handsytt.


En sak är säker... det är inte åttiotal...

Av Gitte - 4 april 2013 16:03

 


Det var en gång en kvinna som gick ut i världen för att hitta den vackraste klänningen av alla.
Hon hittade MINST en på varje loppis dit hon kom.
Just nu är den vackraste av dem alla den röda som visades nyss.
Men näst vackrast är baske mig den här.


Precis hemhandplockad.
Undrar om jag får njuta av den länge? Vad tror du?
 

Av Gitte - 4 april 2013 15:11

 

I så fall minns den här BLODröda skapelsen säkert hur någon som vände sig fram och tillbaka framför spegeln.
Sitter den som den skall?
Borde jag tagit in lite till?
Nej, den sitter perfekt. Med den här på, blir jag dansen drottning.

Och något annat är det inte tal om. Den är sydd för kvällens drottning.
 

Jag önskar att ni hade sett färgen som den är irl. Den är Blodröd! Riktigt riktigt riktigt intensivt blodröd. Inte ett sick-sackstygn finns, utan det är raksöm och handsytt.
Dragkedja i sidan.
Bak med dekor.
Den är ljuvlig.
The dress to kill for. Och självfallet äkta 50/60-tal.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards