Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Nu börjar jag lägga gamla hattar och kepsar på tradera

Av Gitte - 10 november 2013 11:14

 

Jag fick ju hem ett stort parti hattar och kepsar för ett litet tag sedan. Det var såna oerhörda mängder att jag liksom inte riktigt kunde se framför mig vilken ända man skall börja och hur man skall förvara. Och hattar är inte riktigt min grej. Jag kan absolut inget om hattar.
Alla har legat i kartonger en längre tid.
Det innebär att de i vissa fall har tappat lite form.
 
Den här fina nylonvarianten, liksom flera behöver ångas upp och formas till. Och jag har varken tid eller tålamod. Därför tänkte jag göra min process lite kort och sälja ut allt i ett parti.
Men det gick sådär.
Dels annonserade jag nog inte riktigt så det räckte men jag tappade lite sugen på vägen, när jag satte ett riktigt lågt pris och man ändå ville pruta för att det tog tid att göra iordning dem och för att en del var svårsålt. Jo, så är det. Så är det ALLTID när man köper i parti, och det är något man får ta med på vägen. Började sedan räkna på hur orimlig jag hade ställt mig och insåg att jag nog från början hade varit till och med, lite VÄL snäll prismässigt och att det bara var att kavla upp armarna och försöka göra sig av med dem en efter en.

Eftersom jag inte gör iordning dem utan fotar dem som de är så får jag självklart sätta priset efter det. Hoppas jag tänker rätt nu.... Jag kan som sagt inte hattar och har fått försöka googla mig fram. Men med moms och skatt och traderas avgifter så tror jag att jag har landat på mellan 80-149.- i fastpris med startbud 75:- för auktion. Köp fyra till fastpris så får du dessutom frakten med på köpet. Hjälp mig nu att tömma undan lite snabbt! =)
Kepsar tror jag kommer upp under dagen om allt vill sig väl. Annars blir det imorgon. En del är riktigt härligt glada och färgglada.

En del av dem jag började med är härligt galna.
 
Det här är någon sorts plastband...

 
Den här är någon sorts virkad nylon på något sätt. Nu kan jag ju faktiskt ha vänt den bakåfram, eftersom jag inte bara inte kan hattar så vet jag ju dessutom inte hur de skall se ut eller sitta på... men det får jag väl bjussa på.

   
hattar i svandun... dem har jag faktiskt lagt lite lite högre i fast pris. Men de måste ju vara julens och påskens absoluta festpartyprissemåste. Tokigare än så vettefanken om det blir...

Men äh, det finns flera och det kommer upp flera så ta och gå in HÄR och kika själv!

 
 
Ingen bild

Helena Högberg

10 november 2013 12:17

En keps har jag varit sugen på ett tag, ingen av dessa var tillräckligt "bylsig" dock, men jättebra när du länkar auktionerna så kan man hålla koll på vad som kommer ut på Tradera:)Lycka till med försäljningen!

Gitte

10 november 2013 12:19

kepsar kommer, har en kartong stående redo för attack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards