Alla inlägg den 4 maj 2018

Av Gitte - 4 maj 2018 16:03

 

Jamen det är ju så länge sedan jag slutade blogga regelbundet att jag har massa saker jag inte lagt upp här. Bland annat har jag gallrat lite i min Heikkiläsamling och lagt upp en del klänningar i min traderabutik för en tid sedan. 
Den här är bara så fantastisk att örsnibbarna krullar sig. 
Den hittar du här. Storlek 34. Aldrig har ett bal på slottet varit så långt bort... Den är helt fantastiskt skuren! 

 

Och den här är också en personlig favoritmodell. Storlek 38. Älskar hur de har lekt med spets och dekor. Hittas HÄR

 

 


Sen förstås, en kul medaljongklänning. Very very very speciell. Finns HÄR
 

Som sagt, väldigt speciell. Och uttrycksfull. 

 

Sen är det denna som jag nog inte tycker är den mest intressanta designen eller modellen som de har åstadkommit, men en Heikkilä är en Heikkilä, och troligtvis är den finare i rätt sammanhang. Tyvärr saknar jag bältet, så den ligger ute till ett riktigt fyndpris för att vara en Heikkilä. Med bälte har jag sett den runt 60-70 Euro på finska sidor tidigare. Ur det perspektivet vågar jag nästan påstå att mina priser inte är särskilt höga om man tänker efter, trots att det kan tänkas så vid hastig anblick. 

   



Av Gitte - 4 maj 2018 15:28

 

IDAG ska jag hålla på med knappar HELA DAGEN tänkte jag när jag gick upp. 
"jag ska bara"....
kolla mailen, 
kolla facebook, 
ta en macka och en kopp,
säga hejdå till sambon som ska till jobbet, 
kika en gång till på facebook,

ser ett inlägg om stilmönster och "jamen just det, såna har jag ju liggande" 

leta efter det jag har liggande

inte hitta det jag har liggande,

ta en kopp kaffe till medan jag kommer på var de ligger, 

uppröras över senaste nyheten om invandringspolitik, 

diskutera den en stund -tills jag inser att jag stångar huvudet i väggen IGEN, helt i onödan- 

planera vad jag ska göra när jag kommer igång med knappar, ska jag uppdatera sånt som är slut i butik eller fota nya varianter? 
.. och sen gick dagen till spillo igen. Det gör den så FORT jag ens ANDAS i min hjärna om att hålla på med knappar nu för tiden. 
Men nu så baske mig är det dags. Och dagen har faktiskt trots allt ganska många timmar kvar. 
De ovan hittar du här, och 
De nedan är jag inte ens säker på om de ligger ute ännu eller ej men det vet jag strax. 
 


Sen är det dessa: 
 

Skärpspännen, ca 3,5 x 5 cm i guldmetall från gammalt lager. 
1 st 10:- pp, 
10 st 75:-pp. 
Större antal lämnar jag mängdrabatt på då, så bara maila önskat antal till mig på bortbytingen@telia.com




Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards