Alla inlägg den 25 maj 2018

Av Gitte - 25 maj 2018 18:32

 

Bara så ni vet, jag behöver tömma lite på gamla tapeter och behöver samtidigt få in lite cash så mina fordringsägare blir nöjda i slutet på månaden. Av det skälet så är jag lite extra välvillig att lämna extra rabatter vid köp av 3 rullar tapeter eller mer. Se bilder på min flickr. Skynda fynda är ni snälla. Maila mig på bortbytingen@telia.com

Vidare befinner vi oss i vilda GDPR-tider. 
Gamla köpare, ni har inte fått något mail av mig. Helt enkelt för att jag ALDRIG har samlat på kontaktuppgifter, så jag kan inte höra av mig till er även om jag hade velat. Jag kommer inte börja med det nu heller, även om det naturligtvis hade varit väldigt praktiskt att kunna skicka nyhetsmail när jag uppdaterar i min traderabutik. 
Det jag gör är att jag erbjuder er möjligheten att ha kontakt med mig antingen genom att ta del av uppdateringar på min facebooksida, mitt instagram och den här bloggen som ni läser på nu, och då kan ni för det mesta se när det rört på sig hos mig på något sätt. 

Jag tillhandahåller alla uppgifter från Tradera, Sello eller mail ni skickar till mig. 
Uppgifterna från Tradera eller Sello kan jag inte påverka, de finns där i enlighet med hur de hanterar känsliga uppgifter och dem har ni godkänt i avtalet med Tradden. Det jag sparar är underlag jag behöver för min bokföring, den kommer jag inte undan. Jag lovar och svär däremot att inte använda eller lämna ifrån mig de uppgifterna (och det har jag inte gjort tidigare heller) på något annat sätt än att leverera varan ni beställt, och jag raderar även köpmail i min inkorg med ganska jämna mellanrum. Det måste jag för att den ständigt skriker att den blir full så det här är något jag har gjort i många år. 

När jag ändå håller på. Gällande konsumentköplagen och distansköplagen förhåller jag mig till den och till Traderas användaravtal och de regler de har för användandet av deras tjänst. Det betyder att jag har ansvar även under frakt som företagare till skillnad från privatperson
Moms betalar jag i allmänhet i förhållande till VMB, min enda stadigvarande avvikande vara är Fulgentin som har sedvanlig momssats på 25%. Ni som swishar, all betalning går till mitt företagskonto, jag använder inte swish privat, varken till att köpa eller sälja. 

Ps, jag tycker att ni skall passa på att köpa en flaska fulgentin, men det har jag sagt redan tidigare =D. Jag har haft en fruktansvärd varmväderstorka i min inkorg och ni får gärna hjälpa mig att komma ur den så jag kommer igenom den här månaden med förskräckelsen i behåll... nu är det nästan mayday på den. Eller knappar. Knappar går också bra...    
 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards