Alla inlägg under september 2016

Av Gitte - 30 september 2016 21:43



 

Jag vet inte hur många hårddiskar jag har knäckt under mina datoriserade år.

Varje gång när det varit som minst lämpligt eller jag haft multum på datorn utan backup. Jag säger bara "tack gode microsoft för molnet". Där är jag numera ganska duktig på att säkerhetslagra viktiga foton och dokument.

En sak har jag lärt mig. Verksamhetsbilder är trista att bli av med men personliga kan aldrig aldrig ersättas. 

Men ikväll har jag skäl att jubla lite. 

Dels över att jag har en emellanåt himla trevlig sambo som behöver något att pilla med. Och att han råkar gilla teknik som jag själv aldrig skulle befatta mig med. När mina tekniska prylar pajjar är det honom jag sätter i jobb. (...eller ja. Det är han som byter glödlampor med. Jag nämner att ljuset inte funkar).

En smart grej har jag dock gjort. 

Jag har inte slängt en enda av mina hårddiskar vi (han) inte lyckats öppna efter en krash. "Man vet aldrig... Det kanske kommer ny teknik". Vi (han) har testat både att öppna och seriekoppla och recuva. Ingetdera har gett något.

Men så köpte jag ovanvisade grej (efter förslag av honom). 

Fråga mig inte vad det är eller hur det används. Jag vet att det typ är som en "extern hårddisk" och på något sätt kan åtminstone några av de hamla hårddiskarnas innehåll exponeras via den. 

 

Det här är en hårddisk från 2010-2011 som legat i min "krashade hårddiskarlåda".

Mer än 5000 bilder får jag härmed återse mapp efter mapp efter mapp som han nu lägger på en sticka åt mig medan jag sakta men säkert plöjer mig igenom min påbörjade deckare (vårt fredagsnöje tills han ropade på mig och ville visa sin framgång).

Länge leve tekniken och sysslolösa sambosar! Tror jag måste älska dem bägge!


Ps. Finns det verkligen inget rättstavningsprogram till mobiler? Såg ett stavfel i texten när jag korrigeringsläste men nu hittar jag det inte igen när jag skulle rätta...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards