Alla inlägg under oktober 2010

Av Gitte - 26 oktober 2010 19:41

Har du en bild på resultat? Får jag visa den på min sida på facebook under albumet "det kom ett mail?".

Maila mig supergärna på bortbytingen@telia.com


Jag inser att jag nästan dör av nyfikenhet!

Av Gitte - 25 oktober 2010 16:34

Har roat mig med att sortera fram lite vita skjortknappar mellan 1-2 cm. Dessa hittas i nuläget inte på tradera, men det kanske kommer vad det lider. Du som behöver, hör av dig om inte de kommer upp. Har stort antal av vardera sort av dessa som jag visar bild på med något enstaka undantag. En del är mycket mycket fina, men se bilder jag tror de talar för sig själva.


För utförlig storleksuppgift se min sida på facebook, vintage sybehör.

                                    

Av Gitte - 24 oktober 2010 19:39

Jag håller på med ett datorbyte. Min egen stationära kraschade för ett bra tag sedan och sedan dess har jag dels överlevt med sambons laptop och telia webmail till och från. Jag har därför nästan inga adresser kvar som det ser ut nu, en del ligger kvar på telias server och kan tankas hem, men räkna med att jag är mer off än vanligt via mail för närvarande.


Sista tiden har jag inte heller varit helt ok, och jag har svårt att fatta olika beslut och planeringar och liknande. Allt som inte är klockrent och enkelt och väl förberett eller organiserat, som ex mina traderaförsäljningar faktisk är; fungerar INTE som de skall. So Sorry!

Av Gitte - 24 oktober 2010 10:25

  

Idag skall jag börja gå igenom gamla kataloger. Den här knappen vet jag att jag har i någon kortvarukatalog från femtiotalet, skall hitta katalogtexten och försöka följa den såväl framåt som bakåt för att se om jag kan se säljperiod. Har förstås legat länge till försäljning. Något jag undrar lite över är:

  

Baksidan.

Det fåtal bilder jag hittar på nätet på Vansito-knappen har nämligen en präglad logo-text i metallen på baksidan.

Enligt uppgift är den här från ett tidigt stadium, och egentligen rimmar det väl att man utvecklar en storsäljare och vill märka den till sist, snarare än att man slutar att märka sin produktion när man väl har tekniken eller formen för det... Men kartorna är i mint condition, också till skillnad från den enda bilden jag kunde hitta på en annan av Disneys figurer.

Ett riktigt roligt event. Uppdaterar när eller om jag får napp.

Men lite kul är det med en tidigare Walt Disney produktion i lager. Och söt är den, absolut TROTS att den är tråkigt brun.


I övrigt idag fortsätter jag sortera vita knappar, skall nämligen skicka ett gäng provknappar till en konstnärinnan som gör de mest fantastiska saker i sina vävar just med vita knappar. Och jag har en halv miljard. Skall man skicka provknappar så är det ju en fördel att märka upp dem och uppskatta antal. Inte det lättaste jobbet. Jag har tidigare bara stuvat undan allt vitt, brunt och svart i bruna och vita och svarta kartonger och skrivit färg på dem. Men nu öppnar jag flyttkartong efter flyttkartong.

Mycket knappar blir det.

Av Gitte - 20 oktober 2010 09:41

  

Jag fick en kommentar av Dore-Doris under en bild i ett tidigare inlägg av tapeten som hon har i sin hall; där hon berättar om att den finns med i en artikel i det senaste numret av RESIDENCE.


Jamen självklart var jag tvungen att ha ett ex av artikeln.

  

För att se med egna ögon.

  

Det är den här varianten, som jag bara hade en rulle av för något år sedan eller så. Minns inte vem det var som tog hem den, men jag har för mig att den gick.

   


Den här tidningen skall jag absolut spara och ta fram när jag blir gammal, så jag har något att berätta för barnbarnen. När det gäller mina tapeter är jag nog desvärre inte ett dugg blygsam och jag fullkomligt älskar när de syns massmedialt. Det kittlar min exhibitionistiska ådra inte så lite, och ger mig verkligen lön för mödan; det var VÄRT att åka fram och tillbaka med släp alla dessa gånger, alla dessa mil, trots att det var ett sjuhelsickes jobb, och varmt och bökigt bar det. Men, DET gjorde jag/vi trots allt bra! Det var inte i onödan alls!


I rätt miljö som hos Dore-doris, så blir de så vackra så jag nästan tror att jag dånar, och får svårt att se att det verkligen är samma tapet som jag hade liggande hos mig!

Av Gitte - 20 oktober 2010 09:31

  

Jag hade med lite knappar och tapeter till Basaren, när Cred hade sin presentationsafton för kreativa verksamheter. Jag var superorolig när jag packade. "Har jag fått med mig tillräckligt bra saker? Tänk om mitt sortiment blir en enda lång flopp?". Lite vingbruten blev jag nog under sommarens loppiseventer som inte var supervälbesökt (understatement), och tomt och hade många långa timmar mellan varven. Det är altså INTE lätt att packa ner sådant som kan tänkas gillas av andra tror jag, för det är för lätt att fastna i egna spår.


När vi packade upp märkte jag också att jag hade tagit i lite för mycket i förhållande till plats. Så alla provtyger från 60-70-talet åkte i retur hem med sambon igen. LIte tråkigt, men det var så välfyllt ändå kände jag att det inte var lönt att försöka trycka in mer. Nåja. Det fick bli väl.


När klockan blev 18.00 så började det komma lite folk. I säkert hela fem-tio minuter stod jag still och fick njuta av grupperna som kom och gick. Sen kom den första personen som ville prata knappar. Det tog honom tio meningar att sänka mig totalt i skosulorna. Jag har ju inte obegränsad mängd av någon variant, tio-tjugo tusen knappar av en sort räcker förstås inte till en hel produktion. Det hade han rätt i. Det börjar ju bra tänkte jag.... Sen kom nästa. Och sen fick jag prata knappar oavbrutet till klockan 22.00 och jag gick därifrån på små rosa kuddar.


YESS! Jag är inte ENSAM I världen om att gilla knappar. Det märkte jag denna kväll och det var FANTASTISKT roligt från början till slut. Gör mer än gärna om det MÅNGA gånger! Varför inte varje lördag?   

Av Gitte - 13 oktober 2010 15:16

har haft några röriga dagar.

Dels var det partiet som kom in förra veckan, mycket att gå igenom. Sen har jag haft några så gott som smärtfria dagar och faktiskt fått en del gjort. *gilla*

Min sambos älskade far har gått bort, och det skapar inte bara känslomässig kaos utan det är förstås mycket som skall på plats i efterhand. Hans hund har flyttat hem till oss, en finsk Lapphund. Har nog visat bild på henne tidigare. Imorgon skall jag närvara på Basaren i varberg, campus, 18-22 med mina knappar, tapeter och dekorband och det kräver ochså sitt. Massor av ogjort ligger som snart anfaller mig till både höger och vänster. På fredag har jag nästa del i utredningen hos tant Doktor, som vill titta på mina reflexer och vad det nu var.

Så just nu får jag beta av en sak i taget. I den mån det går. Så rörigt är bara förnamnet.


Men jag har precis startat upp en sida på facebook, som heter Vintage sybehör. Gilla den gärna! Mer bilder kommer inom kort, men jag tror att de paret hundra som ligger redan nu, eller drygt kanske kan ge en stunds förströelse. Jag lovar att det BARA kommer att handla om gamla lagervaror där, och framförallt sybehör. Även om jag förstås säkert sticker emellan lite andra smågrunkor mellan varven. Ses på facebook!


Återkommer till bloggen när det har varvat ner lite. Har ju egentligen massa nytt att både berätta och visa, men som sagt, en sak i taget.

Av Gitte - 10 oktober 2010 21:52

Har haft två riktigt bra dagar, i betydelsen smärtfria. Lyx! Den stora fördelen med att man börjar vänja sig vid att gå på halvfart eller inte alls, är att det är lätt att njuta extra mycket av de lätta dagarna, dem man tidigare tagit för givet.

Har kommit lite ikapp, inte färdigt men i alla fall på god väg, till det som skulle varit gjort i veckan men som föll helt pg ett par helvetesdagar millt sagt. Har grovsorterat dekorband och spetsar, har finsorterat dekorband och spetsar och börjat slänga ut några av dem på traderabutiken. Fortsätter imorgon. Är inte helt nöjd med alla bilder så några får jag nog ta om. Men håll till godo, detta är på väg ut.

                                                                        

Skall lägga upp resterande imorgon och fortsätta gå igenom knapplådor och sen skall jag fortsätta vaska fram sådana här små blingblingtjosangrejjer:

  

Jag visste inte ens att jag var svag för sånt här men jag sitter bara och suckar av hänförelse.

Glittriga drömmar åt folket!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards