Alla inlägg den 21 april 2009

Av Gitte - 21 april 2009 10:35

Igår fick jag inloggningsuppgifter till Carolas Dollhouses och det var en helt underbar upplevelse. Som att återvända till barndomen en stund och peka i leksakskataloger och pricka för "den vill jag ha, den vill jag ha, och den vill jag ha, den måste jag ha, en sån har jag haft och en sådan skall jag önska av tomten" ungefär. Mest betagen blev jag ärligt talat i alla gamla intakta förpackningar som finns på bild, och jisses, det var ju precis så mina gamla nyfådda leksaker såg ut när de var nya och just kom från affären och färger på förpackningar, tags och logos etc, allt satt innanför pannbenet och bara fanns där, redo att poppa upp som minne på hur det var, hur det såg ut, hur det luktade och vad morfar just hade sagt när jag fick det åtrådda eller nyerövrade leksaksbytet.


Kommer ni ihåg hur det kändes att vara liten och just få en gåva och att det var en leksak som man hade önskat sig, eller hade behov av?  När jag ser förpackningarna så återvänder känslan av att få bryta förpackningen igen och allt kommer på plats. Den som fick uppleva den här sanna glädjen igen av en gåva på det här sättet? Måste väl erkänna att jag inte är en person som kastar mig på samma sätt över presenter och ting på riktigt det här sättet egentligen... vad var det man tappade på vägen? Var finns den här spontana barnsliga få-glädjen egentligen? Idag tycker jag att det är roligare att planera och att ge bort presenter än att få. Kanske något som hör ålder och barnafödande till?


På bild en obruten Sarah Kay tygdocka, ca 10 cm. Är lite osäker på tidsepok, vad kan det vara? Slutet på sjuttiotalet början på åttiotalet? Någon som minns Sarah Kay? Hon bor med ett par kompisar i min köpmansdisk. Leksaker är kul, men obrutna förpackningar något aldeles särskilt som sagt.

Av Gitte - 21 april 2009 10:23

Jag bytte namn på min blogg eftersom jag känner att den utvecklade sig åt ett helt annat håll än jag hade tänkt från början. Från början var det början till att avveckla allt vad tapeter heter, dvs, att "ta adjö" av dem och att börja rensa ut datorn på bilder, ha lite tankar kring dem allt eftersom de olika sorterna tog slut. Men det blev inte så, därför får den här bloggen framöver heta Bortbytingens tankar, tapeter och ting.

Istället la jag upp mina tapetbilder (tackar för förslaget, som jag fick via mail! Det VAR både enkelt och smidigt på alla sätt och lätt att skicka länken vidare!) här.


Nu känner jag mig friare att blanda in lite andra bilder och att sväva ut lite. Kommer även att göra kategorier och så vidare framöver, då jag tror att det blir mer överskådligt så. Har inte riktigt hunnit sätta mig och bekanta mig med alla finesser som finns!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards