Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Ett väldigt lyckat event; Creds basaren i varberg

Av Gitte - 20 oktober 2010 09:31

  

Jag hade med lite knappar och tapeter till Basaren, när Cred hade sin presentationsafton för kreativa verksamheter. Jag var superorolig när jag packade. "Har jag fått med mig tillräckligt bra saker? Tänk om mitt sortiment blir en enda lång flopp?". Lite vingbruten blev jag nog under sommarens loppiseventer som inte var supervälbesökt (understatement), och tomt och hade många långa timmar mellan varven. Det är altså INTE lätt att packa ner sådant som kan tänkas gillas av andra tror jag, för det är för lätt att fastna i egna spår.


När vi packade upp märkte jag också att jag hade tagit i lite för mycket i förhållande till plats. Så alla provtyger från 60-70-talet åkte i retur hem med sambon igen. LIte tråkigt, men det var så välfyllt ändå kände jag att det inte var lönt att försöka trycka in mer. Nåja. Det fick bli väl.


När klockan blev 18.00 så började det komma lite folk. I säkert hela fem-tio minuter stod jag still och fick njuta av grupperna som kom och gick. Sen kom den första personen som ville prata knappar. Det tog honom tio meningar att sänka mig totalt i skosulorna. Jag har ju inte obegränsad mängd av någon variant, tio-tjugo tusen knappar av en sort räcker förstås inte till en hel produktion. Det hade han rätt i. Det börjar ju bra tänkte jag.... Sen kom nästa. Och sen fick jag prata knappar oavbrutet till klockan 22.00 och jag gick därifrån på små rosa kuddar.


YESS! Jag är inte ENSAM I världen om att gilla knappar. Det märkte jag denna kväll och det var FANTASTISKT roligt från början till slut. Gör mer än gärna om det MÅNGA gånger! Varför inte varje lördag?   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards