Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Gäääää-sp, så trött jag blir på mig själv!

Av Gitte - 8 maj 2009 12:03

Sitter och håller på med en administrativ uppgift. Vill inte gärna bli störd i ONÖDAN men telefonen ringer. Självklart svarar jag, trots att det är skyddat nummer.


-"Ja, det är Gitte", svarar jag, som vanligt.

-"Hej, mitt namn är Petra, har du din mamma eller pappa hemma?".

En käck och glad tämligen mycket yngre person än jag själv kvittrar i andra ändan. Luktar telefonförsäljare förstås.

-"Det har jag säkert...." svarar jag. Och det har jag säkert, jag lovar!

-"Kan jag få tala med någon av dem?" Frågar käcka Petra.

-"Det får du säkert" svarar jag igen. Kategorin; Que? Varför frågar du mig det?

-"Men, svarar Petra, är de hemma?".

-"Min far kan jag inte svara för, då han bor i finland och säkert är lite svårare att få tag på, men min mamma är säkert hemma". Jag ser mamma framför sig, troligtvis sitter hon -hemma hos sig- i telefon med en landsman, eller så är det Glamour på teve, eller så spelade hon in gårdagens och tittar på det, så läser hon Hymy eller senaste Se och Hör om hon inte är ute och går en långpromenad. Hon är inte så svår att nå om man vill liksom.

-"Men kan jag få prata med henne" Frågar Käcka Petra som mer och mer börjar låta som Förtvivlade Petra.

Leken är inte rolig, i själva verket har jag bara svarat på Petras frågor och inväntat att hon kanske skall koppla och få en snilleblixt, men då det verkar uteblå så får jag göra processen kort.

-"Snälla Petra, vet du, jag är lite för upptagen för att prata med dig just nu, så om du vill mina föräldrar någonting så får jag be dig ringa hem till dem och fråga direkt. Du får ha en bra dag så länge".  Där avslutar jag samtalet utan att invänta hennes plötsliga insikt om att det faktiskt var mamman i den här familjen hon pratade med från början. Jag hoppas att hennes nästa samtal blir bättre!


 
 
Lisa

Lisa

8 maj 2009 15:32

Ååh jag vill med ha roliga retro atpeter :D är inte du med på styleroom? tycker jag känner igen? jag är misskittykat där.

http://pinkfriday.blogg.se

 
Gitte

Gitte

8 maj 2009 15:35

Hej Lisa. Jodå, jag la några album där förra året, tills jag fick krångel med inloggningen och sedan kommer jag inte åt dem igen när jag försöker. Verkar dock som albumen ligger kvar ibland? Går jag in, finns det inga album, googlar jag så får jag träffar på dem och jag vet inte riktigt varför.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
helena

helena

8 maj 2009 19:06

HAHAHA!!! Skrattar som en tok åt ditt samtal med den stackars telefonförsäljerskan.... Visst är det enerverande?? Vi anslöt oss till NIX för 3 veckor sedan en får fortfarande försäljarsamtal-tycker dock att de börjar mattas av lite....
Hoppas du får en go helg! Kramar

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Huset på landet

Huset på landet

8 maj 2009 19:19

Ojsan, det blir säkert en lååång och svååår helg, men klarar du den utan nikotin är du JÄTTEDUKTIG!!
Lycka till!

http://www.husetpalandet.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

8 maj 2009 20:59

Nix är lite speciellt, Helena, för om jag inte minns fel så måste du upprepa din avanmälan efter en viss tid innan det är giltigt? Jag lyckades regga mig på nix en gång och sedan glömde jag nämligen upprepningen så jag stod där med lång näsa igen. Under tiden jag var med på listan -utan att den var definitivt giltig- så inledde jag alla samtal med "Men? Jag har ju registrerat mig på Nix?". De lägger på i örat på dig, enklare än enklast!

http://wehla9

 
Gitte

Gitte

8 maj 2009 21:01

Huset på landet... jag tycker att jag är jätteduktig om jag klarar de närmaste minuterna, timmarna, natten och så vidare. Fyyyy, det är inte roligt alls.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards