Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Stor ful murstock mitt på golvet? Tips sökes

Av Gitte - 6 juli 2009 12:17

Sambon fick ett samtal från sjukhuset och skulle åka lite senare än vad som först var sagt. Därför blev även vi målarmästare försenade till vår dagtjänst. En extra timma att fördriva hemma, inte fy skam. Jag borde dock ta disken och inte sitta här! *ryt gärna åt mig så jag går härifrån!*


Men jag kom på att jag kanske kunde få lite galna ideer från någon läsare här?


Vi har rivit en vägg mellan två delar av en stor lokal. Vi har inte gjort åverkan, snaras återställt då väggen är uppsatt någon gång under nittiotalet när en tatuerare huserade i lokalen. Tror bara att de hade "frampartiet" framför väggen. Och mitt i den väggen finns det en murstock och den kan vi förstås inte röra utan den får stå där. Har tillgång till originalritningar på lokalen men jag har helt glömt att se efter hur det var tänkt från början... det får bli en senare detalj. Vi skall i varje fall inte bygga nya väggar utan är glada för allt ljus som kommer in.


Nåja. Pelaren var det. En stund tänkte jag måla den vit. En stund tänkte jag tapetsera den med viss risk för att en murstock inte riktigt är det bästa underlaget för tapet, utan den kräver en del underarbete... Men sen kom tanken igår att jag kanske skulle måla den knallröd med vita prickar? Eller mintgrön? Eller en röd sida, en gul sida, en ljusblå sida och en mintgrön sida, alla med prickar? Och sedan kom tanken igen, knallröd, körsbärsröd liksom.


Men om du tänker dig en stor vit gammal lokal med en pelare i mitten. Och pelaren går inte att trolla bort, den kan då lika gärna utgöra ett blickfång då. Vad hade du gjort?


Kan ta bild under eftermiddagen. (fast ni får blunda för renoveringsröran då...).

 
 
Ingen bild

tant Annika

6 juli 2009 18:56

Jag måste erkänna att jag har dålig koll på vad det är för butik du har. :-)
Är det mer än tapeter du ska sälja där? Om du gärna vill tapetsera så kan du kanske klä in murstocken i MDF eller liknande och sen klistra på det.
Knallrött med prickar på låter väldigt lockande annars!
Men jag ser fram emot bilder.

 
Gitte

Gitte

6 juli 2009 20:01

:-) det är FULLSTÄNDIGT logiskt. *skratt*. Den naturliga kombinationen med tapeter och gamla knappar och stålpennor är en barnsecondhand!

Ja, jisses. Gammalt mög blev ett olycksfall i arbetet när jag började, och det kom sedan att bli min stora stora passion. Det är allt bra lockande att skippa alla barnmanicklar och bara ägna mig åt gammalt... ärligt talat.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tant Annika

6 juli 2009 21:03

Vad i hela världen döper man en sån butik till??

 
Gitte

Gitte

6 juli 2009 22:41

Bortbytingen! =)!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards