Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Bytt, bytt kommer aldrig igen; sa Bortbytingen! =)

Av Gitte - 1 september 2009 17:17

Av en ren slump trillade jag in hos Krimskramsan igår. Och där stannade jag länge kvar, och läste tillbaka så långt jag kunde. Vilken härlig och livsglad blogg! =)!


Men ett par detaljer tog min uppmärksam och det stod att de bägge var tillgängliga så jag hojtade genast högt! Vi kom överens om byte, och idag anlände ett paket:

Så fint och stabilt packat!


Såhär ser baksidan ut! Fullkomligt nyskick! Tryckt igår?



Nja, knappast. Här är den. Helt underbar. Ännu finare i verkligheten än jag hade förväntat mig!

Det är lite mindre än en rulle, då jag antar att det har varit ca 6,5 meter från början på den här. Men den räcker absolut till en liten fond i mitt kommande kök i lokalen. Nu får jag skynda mig att hitta mitt överskåp också, för nu vill jag ge mig på även köket. Hade egentligen tänkt att jag skulle avvakta lite med det. Men det går ju inte när man måste få se hur den här skönheten ser ut uppsatt?


Jag har ett brev i brevlådan som väntar från Krimskramsan, skulle jag förmoda. Men jag kommer inte in i det innan sambon kommer hem för han har nyckeln till brevlådan med sig på jobbet, min egen den ligger någonstans (A-typiskt för mig!) och det var ett tag sedan jag såg den sist... Så därför fyller jag på med bilder på ett kul byte till under kvällen.


Nu är jag bara nyfiken på om Krimskramsan blir lika nöjd och blad och lycklig som jag... nästan det allra mest spännande med byte, ärligt talat! =)!


Vet inte om jag kanske skall tillägga att jag har tagit namnet Bortbytingen, just för att ett av skälen är att jag älskar byteshandel, och tror att det skulle gå över till det i större skala även sett ur ett samhälleligt perspektiv? Hu. Där var jag fasligt nära att gå över till ett långt politiskt utlägg. Men jag tror att jag avstår innan jag skrämmer bort er som tittar in! Ha en supereftermiddag!

 
 
Wanja

Wanja

1 september 2009 17:46

Den var inte dum, du! Tänk om man skulle hitta 20 rullar någonstans :D

http://www.wanjasvardagsrum.se

 
Sanna

Sanna

1 september 2009 17:51

Åhh va skoj att du gillade den, hoppas du blir lika nöjd med tomtarna =)
Vet du vasen som jag hade med nyligen i bloggen och ville byta? Jag fick reda på utav en annan snäll bloggare idag att det är en äkta P O Ström vas som kan betinga ett värde på tradera kring 200-600kr..så nu åker den ut på tradera..skall börja tradera sälja lite mer.. Har rest skatt på 4500kr.. suck..mindre kul..men kanske kan få in lite genom tradera om jag jobbar flitigt =)
Tittar in lite senare!

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

1 september 2009 17:56

Jamendu... den vasen glömde jag påpeka för dig igår Krimskramsan! Jag var helt säker på att jag hade sett den någonstans, men visste inte vem det var som var upphovsman. Härligt att det finns så snälla personer! Du har absolut näsa för att hitta klenoder, så skänk inte bort dem hur som helst!

Wanja, eller hur? 20? Vi måste ha MINST 40 så vi får 20 var, eller hur? Den är såå fin!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 september 2009 19:12

Tack för tipset, jag ska kolla in där.. =)
Har lagt ut vasen på tradera nu, likaså en gul glaslampa märke luxus vittsjö fick följa med nu, köpte den på erikshjälpen för 75kr för nåt år sedan.. =)
Äggkopparna är nyproducerade för åhlens tror jag det var, gillar prickar och därför fick dom följa med hem.. =)
Jodå kölbulle är gott, det är som en tjockare pannkaka med fläskbitar i, smeten är gjord utav mjöl, vatten och salt och i lyxvarianter tillsätts ägg oxå.. =)

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

1 september 2009 19:14

=)! Jag hoppas du lägger bild även på vittsjö i din blogg med länk till dina auktioner förstås!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 september 2009 20:19

Har tittat runt inne på retroforum och kan konstatera att min lampa inte är en bumling..
http://www.retroforum.se/index.php/topic,29.0.html
Min lampa har inte dom tre "knapparna" runt om, ingen knapp ovanpå, ja inte många likheter alls med en äkta bumling..så tyvärr är min lampa en oäkting men lika älskad ändå =)

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

1 september 2009 21:01

TILLS jag hittar info om den sk. humlingen, så kommer jag att hålla för öronen när du vill övertala mig om att din lampa inte är en ateljé lyktan!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

2 september 2009 10:19

GUD! Vilken FANTASTISK tapet! UNDERBAR! WOW! Hittar inte ord!

http://cherryvintage.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards