Direktlänk till inlägg 1 september 2009

... Det kom ett litet grönt paket med vita prickar

Av Gitte - 1 september 2009 23:04

Sambon kom hem från jobbet här under kvälls- eller nattakvisten. Och sträcker fram ett så fiint litet paket.

Det var så sött så jag knappt ville öppna det. Det fick mogna medan jag drack en kopp gudadryck. Kaffe förstås.

Känner mig kanske lite fjantig för att jag tuschade min adress sådär, jag är egentligen inte särskilt hemlig, men det stack lite i ögonen på mig att lägga ut det helt naket. Som om jag skulle vara avklädd eller något, in på bara skinnet. Så det var bara av ett plötsligt integritetsanfall, inget annat. Det var så fint skrivet att det egentligen förtjänade en exponering. Det andades omsorg! Återigen mycket väl packat. Jag hoppas innerligt att Krimskramsan får mycket feedback för sin packtalang när hon säljer på tradera!


Men till sist så var jag ju bara tvungen. Jag visste vad det innehöll. Och jag vet på förhand att de kommer att göra sig i mitt skyltfönster när vi närmar oss jul. Nu har jag inte vikt upp dem i fullängd på bild utan de fortsätter vardera en bit till.


Tomtegirland nr 1:

Tomtegirland nr 2:

Tomtegirland nr 3:


De är såå fina. Helt bedårande! Och det känns nästan overkligt att ha dem här. Det var inte mer än någon vecka sedan jag satt och kikade juldekorationer i en gammal katalog, och jag tänkte för mig själv att det är attans att man inte kan beställa dem idag. Enligt mitt tycke var juldekorationerna finare förr, inte minst för att de faktiskt användes år efter åt, då man tog fram kartongen med julpynt. Idag vill varuhusen helst få oss till att byta varje år, för det kommer nya modefjonger och nya färger i ett. Julen har verkligen förändrat från tankens tid, familjens tid, ledighetens tid och inte minst från tillfället då man kunde åtnjuta vårens, sommarens och höstens slit och koppla av med den goda maten som man själv producerat och själv såväl skördat som sått. Idag köper vi helst skinkan färdigkokt, och som sagt, julkraffset från förra året har vi gjort oss av med, för i år skall det vara en skotskrutig gran. Ungefär. Åh, jag vill ha tillbaka den gamla tidens jular. Och dessa gamla tomtar ger nästan en känsla av det, trots att jag sitter här precis i början av september, och ännu är det ett par månader kvar tills man behöver tänka på jul.


Stort tack, Krimskramsan! Jag skall vårda dem väl! Massor av kramar till dig!

 
 
Skaffaren

Skaffaren

2 september 2009 08:54

Jag är helt överens med dig vad det gäller julfirandet. Vi använder bara gammalt julpynt, glaskulor i förunderliga former, unionsflaggor och annat ålderstiget.
Idag ska jag slänga en plastgran till din ära. Jag gör det direkt.

http://skaffaren.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

2 september 2009 10:26

NEJ! SLÄNG DEN INTE!! Den är redan producerad och den har utgjort sin del av utgörande av resurser! Skänk den till någon behövande istället, en mamma med allergiska barn, en pensionär som inte klarar att ta hem en gran från stan eller whatever! =)! Se till att den gör nytta, så kan vi njuta av våra äkta granar du och jag, som vi givetvis gör brasved efteråt! =)!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

2 september 2009 14:57

TUSEN TACK för alla fina tapeter du sänt till mig, jag var som ett barn på julafton när jag fick fram lager på lager med underbara tapeter! =) Bara älskar dom! Skall fota och få in på bloggen när jag piggnar på, ont nu så jag bryter nästan ihop.. =/
Mmm det är sant det du säger ang julpynt, själv har jag en massa gamla julgranspynt som får vara med år för år blandad med nyproducerade saker jag bla fått i present och som barnen gjort genom åren =) Fram för mer återbruk säger jag bara! Jag köper det jag kan beg.. =)
Du får gärna forska vidare ang min bumling, skall sända dig fler foton bara jag piggnar på lite och orkar fota och dona på som vanligt =)
Nej nu är det dax för smärtstillande och pencilin och hoppas att jag skall friskna på snart igen..
Ha en fortsatt bra vecka och än en gång..sååå kul att du blev nöjd!

http://krimskramsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards