Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Uppstyckad vecka, hinner man andas? PMS?

Av Gitte - 3 september 2009 14:03

Den här veckan har gett upphov till stressymtom, helt klart. Jag sliter mig själv mellan det jag vill; och det jag måste; och det andra vill; och det andra tycker att jag måste. Inte helt lätt alla gånger, speciellt inte när man känner att man vill klara allt med bravur? Vi har ju som jag har klagat över tidigare, inte mer än en bil sedan i våras, och under sommarlovet har det fungerat finemang att planera in allt efter hur bilen är på hemmaplan -dvs, inte står utanför sambons arbetsplats ett gäng mil hemifrån- men nu när skolan har börjat. Vojne. Det är nu alla tandläkartider dyker upp, alla intyg som måste fås fram och sedan måste skickas till olika ställen, barnen behöver skjuts, lärare envisas med läxor och föräldrarmöten (jag avskyr föräldrarmöten innerligt!) och allt det där. Längtar redan till nästa sommarlov kan jag säga... Inatt gav det dock en fullständigt löjlig efterverkning: jag låg halva natten, helt feberfri, och undrade om jag inte var på väg att bli lite sjuk och om jag inte hade fläskviruset i alla fall; "Tänk om jag är död imorgon när jag vaknar?" Hm, tror visst att medias nyhetsrapportering har gett upphov till lite överdriven oro... och så även hos mig. Jag tycker att det är görläskigt! (Inte läsco-läsk-igt, utan obehagligt denna gång).


Sen vet jag ärligt talat inte om det kan vara så att jag verkligen har PMS. Misstanken slog mig förra månaden, måste ju kolla efter i min blogg när det kan ha varit, för om så är, så är det nog det jag har idag. Dvs, att det inte är en oförklarlig dipp, eller att jag landat i realiteten och insett att jag är kass, störd och misslyckad. Det är nämligen idag jag tittar på tapeter och undrar varför jag gör det här, och hur jag verkligen kan inbilla mig att någon endaste levande varelse överhuvudtaget tycker om min gamla skit och varför jag inte går och sinnesundersöker mig istället och ber att få normal-medicin så jag blir som alla andra som faktiskt går iväg till ett riktigt JOBB varje dag och får lite struktur på sin tillvaro. Blääää!


Började i alla fall -trots idogt inre motstånd- att riva lite i de nyinkomna varianterna igen, ett par exempel visar jag här. Den gula överst är jag själv riktigt förtjust i. Den nedre är förvisso söt, men jag är ingen rosa person, tror jag? Och som vanligt är jag precis värdelös på att hantera en kamera, så bilderna gör inte färgerna rättvisa. Som sagt, den översta är riktigt snygg! Fast att den gillas av en puckad typ som inte klarar någonting (=MIG!).

Ps. Nu räknade jag efter. Det var 24 dagar sedan jag var sämst i heela världen sist.... Får se när jag är det nästa gång igen? Kan det finnas ett (tapet-)mönster?

 
 
Ingen bild

Persil,ja

3 september 2009 17:17

Det är hemskt att känna sig sämst i världen. Men jag hoppas det väger över ibland så att du känner dig BÄST ivärlden...så brukar det vara för mig...ibland tänker jag att jag har för stort ego och därför fått pms....?
Assssnyggggg tapet!!!! Den sista där!

 
Gitte

Gitte

3 september 2009 17:45

Javisst, det är en rejält berg-och-dal-bana-självkänsla jag har. Och topparna finns absolut där! Men kan du förstå, poff- så landar trycker i solarplexus, poff- så är det borta och man glömmer hur det var - till nästa gång?

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

3 september 2009 18:10

Jag är innerligt glad att jag inte har drabbats utav denna omtalade pms, verkar vara allt annat än trevligt.. =/
Jag blev helförälskad i tapeten på bild nr 1, en bit utav den är på G att hamna i ett utav mina "settekasse" just nu i dagarna, den andra var oxå helskön!
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

3 september 2009 18:15

=)! Stämmer Sanna, det är samma som du har fått med en bit av! Härligt att du gillade den!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

4 september 2009 06:18

Mmmmm... Tapet nr 2 blev ju en favvo här! Jag ser så fram emot att få tapetpaketet från dig. Länkade till dig igår från min Bloggarmorsa-blogg..... Kunde ju inte skriva om mitt kommande paket utan att göra lite reklaaaam:-D
Hormoner ÄR jobbigt! Hade ett idiotanfall på min karl häromdagen. Vill egentligen inte erkänna det..., men jo..., en och annan hormon var nog inblandad!
Kramix Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards