Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Ekologiska sängkläder och gamla Interiörbilder från Lollopard

Av Gitte - 10 september 2009 20:42

Jag sitter och kikar på Lollopards fantastiskt härliga och inspirerande hemsida och blir så glad när jag ser de här ekologiska sängkläderna:

    


Nu var det egentligen inte dem jag skulle blogga om, men jag känner att jag bara måste utbrista ett stort HEUREKA! Men, eller hur? Jag är mycket väl medveten om att kläder och textil innehåller massor av miljögifter, tror jag såg en undersökning på en vanlig t-shirt en gång som översteg 350 miljögifter. Faktiskt ett väldigt intressant ämne som jag skall förhålla mig till en annan gång, miljögifter i det vi håller närmast kroppen och våra celler. Men inte tusan har jag tänkt på att man fullkomligt vältrar sig i miljögifter när man lägger sig i nya sängkläder. Nu köper jag själv inte NYA sängkläder så ofta utan jag är självfallet retrofil även i det här avseendet och nöter fortfarande på mormor och morfars gamla liksom sängkläderna jag själv har växt upp med, men framöver skall jag absolut tänka även i termen sängkläder. Dessutom är de vrålsnygga, gör ju inte saken sämre.


Kan ju skvallra om att jag noterade att Lollopard har en drive :

11 dagar, 11 erbjudanden!
 
Mellan den 8-19 september ger vi dig 25%.
Men på olika varor varje dag.
Kika in och bli överraskad av ett nytt erbjudande varje dag!

Halva priset på frakten under samma period.

Men det var ju inte heller det jag skulle skriva om, nu gjorde jag det i varje fall som ett litet tips.


Jag har till sist tagit mod till mig och frågat Anna om lov att få lov att visa de bilder jag själv tidigare har fått se från gamla omändringar från butiken. Jag antar väl att det är många i bloggosfären som i likhet med mig kikar in hos lollopard och sitter och önskar sig att åka ner och se deras butik Live.


Nu anar/vet jag att de ändrar om sina hörnor ofta så, för er som har butiken på nära håll, ni kommer att känna igen dem som "gamla" bilder och så även varorna som exponeras. Men jag tycker att de är värda att ses i varje fall. För mig blev de lite ett nytt tänk också när man tänker butik, jag hade tidigare bara tänkt hela fondväggar och så vidare och inte hade jag tänkt på att man kunde nyttja varje liten rolig vrå på olika sätt. Men det blev så tydligt när jag såg dessa underbara bilder!

    

(Den här tapeten bakom kassan kommer inte från mig kanske jag skall tillägga men den är såå fin!)


Färger kan blandas villt även i en offentlig lokal!

  

En butik måste inte vara strikt, den kan ändå ha mycket stil!

  


En liten bit tapet kan medverka till att skapa atmosfär i ett skyltfönster:

  

Helt genialiskt. Visst känner vi igen ett läxläsande barn som sitter hemma på sitt rum, när vi går förbi det? Som sitter och tittar upp i taket och antingen a; funderar över sammanhanget i det man försöker lära sig b; tänker abstrakt eller c; drömmer sig bort?

Som butiksägare måste jag ju säga att jag tycker att dockan är såå fin dessutom! En vacker dag hittar jag nog ett par barndockor i ålder med min Ylva från Hindsgaul.


Årstider:

  

Jag misstänker skarpt att detta är samma fönster men nästföljande säsong:

  

Högsommar blev höst och vinter bara med färg och form och färger på kollektion!


  

Och det blev genast sådär höst-kurmysigt! Ni ser skillnaden även här bakom kassan om ni scrollar upp och jämför med den översta!

     


Även med tydliga motiv:

  

Så blir inte informationen orolig på minsta vis!


      


Ja, jag har ju sett bilderna förr, ändå är jag helt tagen och sitter bara och njuter och studerar länge så fort jag får upp dem igen. Stort tack till Lollopard för att jag fick lov att visa era privata fotografier!


 
 
Ingen bild

Persil,ja

11 september 2009 10:23

Ja, jag älskar deras stil. Det är från de min giraff kommer btw.

 
Gitte

Gitte

11 september 2009 10:41

Jag kan bara hålla med ang deras stil. De är så otroligt träffsäkra, en skön balansgång mellan stilfullt, tokigt, retro och nytänkade på samma gång. Faller liksom inte över i för mycket heller utan som sagt, det är full kontroll och balans på vågen! Giraffen är störtläcker, den får du snart ta och visa i din nya blogg! Inte säkert att alla Sköna Hem-läsare har sett den?

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

12 september 2009 14:35

Åhh den buriken skulle man kunna gå och inspireras en lång stund utan att tröttna! Superfint! =)

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

12 september 2009 14:58

=)! Absolut, kan bara hålla med. Skulle vilja gå där i timmar och åter timmar, bara bilderna ger mig en så stor lust att förändra, forma, leka, GÖRA något. Det var lite med tanke på det jag till sist faktiskt ställde frågan om jag inte kunde få visa dem här.

Kan ni bevara en hemlis? Jag vet att jag snart får nya bilder och med lite tur kanske jag får visa dem med! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards