Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Strul-Gitte åkte och handlade, och hur gick det då??

Av Gitte - 20 september 2009 17:26

*suckar*. Det borde vara skottpengar på sådana som mig.


Jag har egentligen avsagt mig uppgiften att åka och handla, eftersom det tar för mycket energi utav mig och det går inte alltid som jag har tänkt. Den prudentliga sambon åker och handlar med en lapp och kommer hem med det som står på lappen.

Gitte skulle handla idag, och hon skulle ha mjölk, ägg, bröd och snus. Hur gick det? Det blev två fulla bärkassar med det mesta hon kom på att vi nog behövde. Visserligen lär det gå åt under veckan, men jag hade inte behövt handla det idag på en söndag utan kunde ha storhandlat på den lite billigare stormarknaden under veckan som kommer.

-Åh, ta två köp en, att jag inte behöver den ena ens engång finns inte i min tankevärld.

-Åh, mitt tvättmedel är nästan slut. NÄSTAN altså, jag hade klarat mig ett par dagar till och som sagt, det hade varit billigare i större förpackning under veckan.

-Tänk om jag skulle göra en cheese-cake under veckan? Digestive och philadelfia-ost förstås. Problemet är bara att jag förmodligen inte kommer att göra någon cheese-cake i alla fall.


Sådär håller jag på och ni kan tänka er hur min strukturerade sambo ser ut i nyllet när jag kommer hem med mina kassar? "behöver vi en sån? stod det en sån här på listan? Det är ju alltid lika spännande att packa upp när du har varit iväg". Typ. Dvs, bra dagar låter det så. Dåliga dagar måste jag påminna honom om att jag faktiskt har bestämt mig för att INTE vara den som handlar.


Dessutom måste jag ju prata med alla jag möter, en del av orsaken till att jag är helt slut efter att ha varit inne i affären en halvtimma (dvs, inte på de fem minuter som sambon klarar av det på) och jag har lagt massor av energi på alla trevliga goa människor jag inte har mött på ett tag. Klarade mig fram till kassan idag.

-"Men hej"! Sa min gamla underbara stamkund i barnsecondhanden. "Hur går det med affären?"

-"Nämen vad skall jag säg"? Svarar jag stort leende. "Just nu går det väl inte alls".

-"Va?" säger hon och ser nästan förfärad ut.

-"Det beror på hur man ser det" svarar jag. "Vi håller på och gör iordning Molanders i Långås".

-"Men åååh", säger hon glatt och skiner upp, borta är den berövade oroliga minen. "Det måste vara häftigt, behåller du det gamla?

-Vi byter ju färg på det, men jo, det tycker jag nog, och den gamla mjölkdisken och lite sånt får stå kvar".

-"Men guuu, vad läckert! Jag kommer på stört, när öppnar du?

-"Tja, vi har gått in för slutfas nu, så om en månad har jag nog räknat med att jag har öppnat".


Ehhhh? Va?????

Var det JAG som sa sådär?

Jaha, nu fick jag reda på det. Om en månad har jag nog öppnat... Meen. Gaah. Nu fick jag ju paniiiik!

 
 
Ingen bild

tant Annika

20 september 2009 20:06

Äh! Du får i alla fall med dig något hem! Jag var också iväg och handlade, med lista, men fick ändå inte allt med mig. Jag låter ibland bli att handla vissa saker för att jag inte "orkar" eller vill. Väl hemma undrar jag alltid varför jag gör så. Har ingen vettig förklaring.
Idag var det kaffefilter och glödlampa. Lampor kan vi leva utan, men jag vet att i morgon kommer jag att skälla på mig själv när jag måste återanvända mitt sista kaffefilter. :-)

 
Gitte

Gitte

21 september 2009 07:55

=)! Jag tror att jag skall testa din modell istället nästa gång jag handlar!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards