Alla inlägg den 20 december 2009

Av Gitte - 20 december 2009 19:34

   Happ. Det var la det. Häromdagen var jag så himla glad, sprang på ett litet antal restkoppar av KF´s kaffekopp fallande löv. Snabb som en vessla investerade jag förstås i ett gäng till lokalen, en kul kopp att ha där. Och när de ändå fanns här så visste jag ju precis vem som skulle kunna tänkas uppskatta samma koppar förstås, det är ju trots allt en begränsad upplaga så det är lika bra att passa på när man har chansen. Tra-la-la. Smart jag är, eller hur? OM det nu inte hade varit så att andra var lika smarta som jag... *snyft*.


Muttrar vidare för mig själv. Sur. Fast, äsch, det svir över. Tur jag fick veta före jul. Det kunde vart värre....De åker ut en sväng på tradera, annars får jag la ha ett extra gäng, några av mina kommer säkert att gå sönder under årens lopp.

Av Gitte - 20 december 2009 16:46

Satt och lekte inne på marbodals sida, tror det egentligen skall vara en tävling, men det var inte det viktiga utan det här med att sitta och välja detaljer och färger.

Jag kom därmed på hur jag vill ha ett kök om jag själv får bestämma.

Färgglatt och lättstädat.

Det är allt jag begär!

Gärna retro-design, plast och ett gammalt kök förstås...

Idéstudio

tja, skulle någon få för sig att trycka på bilden, rösta på fjärde eller femte stjärnan (redan nu är alla så taskiga och trycker på de första... vad är det för fel på mitt köksförslag?? Det är ju skiiitfint! =)! Gillar det seriöst *skratt*) kan man förstås vinna. Problemet är då att jag förstås behöver skaffa mig ett hus först! =)! Men det är ju ett mindre problem i sammanhanget, eller hur? ;)...

Av Gitte - 20 december 2009 11:10

Jag har under ett par veckors tid lämnat extra förmånliga priser på medaljongtapeter vid köp av 3 rullar eller fler. (Obs! Bilden nedan är tagen i riktigt gult och dåligt ljus, den är betydligt finare i färgen i verkligheten!! Läckert lime-grön-gul.)

  

Detta enbart för att jag behövde lite mer plats i mitt magasin och behövde minska lite på volymen tapeter. Men då jag har börjat få full koll på läget igen, så lider den här tillfälliga och lätt spontana möjligheten att få bra rabatter mot sitt slut. Jag kanske borde sätta stoppdatum, så att ni som har mailat och som funderar vet när jag inte lämnar rabatt... så säg en vecka framöver, till den 27:e, sen kör jag på mina ordinarie priser även på medaljongtapeter igen.

Det finns fortfarande många fina. (Även färgen på denna bild är dassig, superläcker större blå medaljong).

  


Kan förrästen, inte så blygsamt, tillägga att jag har fått mycket bra respons på kvaliteten på tapeterna jag skickade utomlands. De hade tydliga krav  på kvalitet  och hade också olika erfarenheter när det gäller uppköp av tapeter. Det var riktigt riktigt skönt att hitta en leverantör internationellt som fullständigt delade mina tankar och funderingar på detta område. Det var lite sådär att jag faktiskt kände att visst, de läste min försäkran om hur jag sorterade ifrån och vilka krav jag själv hade på en rulle som jag skickar vidare: men det var först när de såg tapeterna de liksom gav mig rätt! Mina tapeter VAR i det skicket jag hade lovat i förväg *andas ut* och de klarade deras kvalitetsgranskning för deras exklusivare mer krävande tillverkning där de verkligen handplockar sitt urval.

 
Jag lärde mig även en del nytt, och känner mig absolut stärkt i att jag är på rätt väg i det här avseende! Se här vad de skriver i mail till återförsäljare vid lanseringen av deras nya varianter, nämligen deras "RARE BEAUTIFUL VINTAGE WALLPAPERS FROM SCANDINAVIA" *glad*:


"We managed to get our hands on some very beautiful vintage wallpapers from scandinavia. Since they are quite rare, we'd rather use this wallpaper for actual silhouettes instead of updating all the catalogues. But should you need swatches for your clients, we will send them at request."


Behöver jag tillägga att jag ler med hela ansiktet? Javisst, de kommer från mig... =)! OCH!! Jag vågar gissa att det här lite bruna murriga som vi inte riktigt har på tungspetsen här ännu kommer varmt från europa...

  

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards