Alla inlägg den 8 december 2009

Av Gitte - 8 december 2009 18:02

Sicken dag!

Tillåter mig att bara sitta ner och andas ut en liten stund nu. Det har inte varit många minuter jag har gjort detta sedan jag gick upp. Jo, en halvtimma i morse vid datorn, annars har det varit full rulle och ALLT -nästan- har klaffat som på räls. Nästan löjligt mycket...


Tja förmiddagen började mentalt lungt. Svarade på några mail. Tog god tid på mig. Skulle just börja packa dekorband. Sen slog det mig! ATTANS! Om ett par timmar skall kartongerna med tapeter som skall neråt europa vara klara för avfärd! Så vi sticker iväg, gör klart dem och de är alla inpackade enligt alla konstens regler (tack kära sambo, jag är för nervös för sånt när det handlar om att skicka telningar långväga...!) Och vi kommer hem, jag skickar mail att de är klara och klockan är då ca 12,20 när jag börjar ta tag i att göra internationella fraktsedlar och sådant, bara för säkerhets skull. Fick ett mail tillbaka om att de skulle hämtas under morgondagen. Det var inte jag som bokade frakt för det blev betydligt dyrare att göra det från sverige, men det är jag som skickar varan till ett visst värde med en chaufför förstås. Men visst är det lika bra att ha allt färdigt en dag i förväg, eller hur?


Skrivaren släpper precis ifrån sig sista kopian på dokumentet, det har gått ungefär 20 minuter sedan frakten bokades från kontinenten. Då ringer min telefon.

-There is nobody here? Is it the right adress? I have a pickup here at this adresss...

Dvs, när köparen 20 minuter innan bokar frakten i sitt hemland, så befinner sig en bil ett par mil från mig. Och jag står med sista dokumentet färdigt. Jag kan altså helt utan stress säga:

-I will be there in two minits!

Hm, det kändes himla seriöst faktiskt. Att kunna svänga sig sådär och bara kasta sig iväg.. men nu får ni här veta att det bara var tur och inget annat. Jag hade LIKA GÄRNA kunnat tänka, "jasså inte förräns imorgon, jag tar fraktsedlar och letar upp alla koder sen ikväll, jag har ju gott om tid på mig..." Eller hur? Men berätta det inte för någon för jag erkänner det ALDRIG HÖGT! ;) *skratt*


Sen gick dagen slag i slag. Massa tråkiga måsten, papper som måste bli gjorda men som har väntat ett tag, och avprickningar och så vidare och så vidare och så vidare, så det tog hela eftermiddagen, det tillsammans med samtal på samtal på samtal, inga roliga sådana egentligen som för något framåt, utan sånt som måste följas upp för att det inte skall gå bakåt eller bli några missar i sista ändan. Sånt där som att en faktura hade ett annat kundnummer än föregående månad och varför hade den det? Sånt där tråkigt tjafs som har väntat på en vacker dag som egentligen inte är vacker. Och sen slog det mig att attans, hade ett par betalda försändelser idag som skulle skickas. Tyvärr inträffar mitt minne ett par minuter för sent, så jag missar preciiis postbilen när jag kommer för att posta.


Sorry ni som drabbas. Det blir en dags försenad leverans. Jag skall inte göra om det, jag lovar... men tiden gick betydligt fortare än jag trodde medan jag satt koncentrerad och jobbade undan allt tråk.


Strax skall jag äntligen få sätta mig ner och göra det jag trodde att jag skulle göra imorse... få lov att packa dekorband! ÄNTLIGEN! Skall bli skönt med lite tankevila! Hoppas att eran dag har varit mer kreativ än min!!

Av Gitte - 8 december 2009 09:11

Tänkte bara lägga en liten önskan!

Skicka med en lista på de band ni önskar, med nummer (utom bollfransarna som inte är numrerade) samt antal meter.

Bifoga adress i kontaktmailet.

Har ni långa listor och om vikten blir något högre än ni har förväntat er så är det bara för att jag har pytsat med lite extra när jag ändå håller på... ;) det är svårt att inte dela med sig när man kan gödsla med juveler också *skrattar och blinkar till någon som troligtvis får sin försändelse idag, är absolut nyfiken på reaktion!*.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards