Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Jodå, knappintresset går i arv.... *suckar*

Av Gitte - 11 januari 2010 13:53

Jodå, som någon upptäckte i inlägget från barnrummet så går förstås knappintresset i arv. Jag är inte helt säker på att det bara är ett roligt intresse att dela, om man är mamma?? Knapparna i lådan är den lilla egna samlingen. Men han hamstrar även. För sin affär.   


För två somrar sedan tog han en bräda och skrev "öppet" på. På samma sätt som mammas skylt som åkte ut när det var öppet i secondhanden. Där hade han teckningar och stenar och några knappar. Det gick inte sådär superbra. Det brukar inte göra det på en gårdsplan som inte lockar folk liksom... men visst, en hel tia fick han in en gång. Men då kom han ju på att intäkterna trots allt inte riktigt stod i proportion till att ha öppet långa stunder och ett tag så åkte pinnen bara fram när det kom bilar till gårdsplanen. Ett tag gav han dock upp, och frågade om jag inte kunde hjälpa honom med att lägga ut teckningar på tradera? Tja, mammans gräns gick ju där. Men en annons blev det. På retroforum. Pinnen hittade vi nu, och vi frågade om vi fick slänga den... och tja, han hade ju en plan på en bättre skylt så det mötte inget motstånd. Hm. Jag räknar med att han har kalkylerat med att vägen förbi huset här är mer trafikerat? Eller kan det vara avgörande att han har ökat sitt lager?

  

Locket på en picknickboll. Kan tyvärr i nuläget inte användas som lock. För...

  

Även bollen är full med hans ganska nyligen infådda lagerförstärkning. Ungefär hälften av det har han redan sorterat vid det här laget. Jag följer förstås hans planer med intresse. Vem vet, jag kanske när en liten knapphandlare vid min barm...


Han älskar att sortera knappar. Det tog honom inte lång tid att sortera upp en stor köttback full med knappar för mig för några månader sedan; när jag berättade det för en gammal knapphandlare fick han genast ett par osorterade bärkassar... Lyckan vet inga gränser så det var en perfekt present! Bättre kan knappt tänkas. Precis som när han pusslar sitter han still i timmatal och sorterar. Och sorterar. Och sorterar. Och till sist får man ofta bryta honom och tala om för honom att om du sorterar mer nu har du snart inget kvar att sortera, och vad skall du göra sen?

Det brukar ta skruv. Eftersom sorterandet i sig är det bästa som finns att hålla på med, så finns det nog inte något hot som är större än att det osorterade godset skall ta slut. Eller hur?

 
 
Ingen bild

Persil,ja

12 januari 2010 08:56

Kan nog inte tänka mig bättre sysselsättning för en knodd! Han måste ju bli lugnet själv av det. Något för psykitatrin att anamma. Knappsorteringsterapi...?

 
Ingen bild

Gitte

12 januari 2010 10:15

Vilken suverän idé! Jag skulle ju kunna göra terapi-blandningar med olika svårighetsgrader?? *skratt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards