Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Januari är stilltje, och stilltje är själsdödande...

Av Gitte - 11 januari 2010 17:17

Jag har egentligen lovat mig själv att inte gnälla i min blogg, men efter en ganska stillastående eftermiddag så måste jag bara pysa lite.

Jag är inte så förtjust i januari måste jag väl säga. En seg och lång månad. Oftast har man väl gjort som många andra, kanske lagt ut en krona för mycket på julen, (nu är vi iofs återhållsamma men har man inga medel att omge sig med är allt utöver nödtorft en krona för mycket...) och det brukar ge en och annan konsekvens (så också i år) och dessutom är det en månad då beställningar duggar riktigt riktigt långt ifrån varandra.

Inte nog med att alla är fattiga och trötta efter jul och nyår, dessutom så rear ju alla butiker allt de har, och slåss om konsumenternas uppmärksamhet så det där med att tapetsera eller leta gamla grunkor är väl inget man direkt gör.

Och jag har tråkigt.

Min mail står still.

Nästan i varje fall.

Och jag städar. Så jag har lite nytta av den här tiden och slipper göra det i vår när allt damm syns. Eller slipper och slipper, det ser i varje fall inte lika illa ut när jag måste ge mig på det igen, så det är lite självbevararelsedrift över det. Och dessutom, om vi gör ett hästjobb nu så underlättar det betydligt om vi skall flytta snart igen.

Barnsecondhanden får jag besked på de närmaste dagar hur det skall gå vidare med den och eftersom jag inte vet det, så gör jag inte något där heller, då jag vet att hon som är spekulant har massor av egna ideer. Så där rör jag inget just nu... Och eftersom det inte rör sig omkring mina knappar och tapeter, så kan jag ju inte heller sitta och leta nya köp, så det är fullständig torka och stagnation hos mig. Känner mig lika intressant som en ostsula som glömts bort i skafferiet ett halvår innan den hittas... Snälla! Låt det vara lugnet före stormen? Den positiva då altså? Jag vill ha en lång och vacker VÅR med massor härlig jobb med mycket energi och massor av roliga projekt som flyter på bra. OCH nästa år i januari vill jag inte sitta här och tråkas ihjäl. Då vill jag utomlands. Eller nått. Vara någonstans där det händer något i varje fall... Hm, det har nog flutit mycket vatten under broarna nästa år, så vem vet hur det ser ut då!

 
 
Ingen bild

Mia

11 januari 2010 19:27

Jag väntar på ditt blingbling ... ;)

 
Gitte

Gitte

11 januari 2010 22:03

=)! Så fort jag har fått lite rulle och det börjar hända saker skall jag planera in ett par heldagar så jag kan hämta bling-bling förstås. Men först måste allt komma igång igen... så det är lite lagen om alltingets dj*vlighet. Står försäljningar still så står även inhämtningar av nya saker still, och när det ena kommer igång är det svårt att få tiden att räcka till... allt eller inget, som vanligt. Borde kanske njuta lite av ledigheten, och koppla av, tyvärr blir jag bara stressad av att inte ha långa "att-göra-listor" och att vänta... på gordot?

http://www.knappbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persilja

12 januari 2010 09:00

Dr PHil (Persilja): Se nu denna stiltje som en efterlängtad semester. Ta hand om dig själv. Fila tånaglarna, torrskrubba dig, ryck fjun, måla en tavla, gör en mask eller vad (fan) du nu brukar koppla av med. Ta bara en drink med ett paraply i och ligg i en fåtölj och VET att just nu är det inget du BEHÖVER göra.
För snart kan du inte...när jobben strömmar in. Och du hade ju ritkigt överstressigt före jul så nu kommer detta för balansens skull.
Jag är också nyfiken på januari nästa år. Vad som finns däremellan och nu....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards