Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Jag är "impregnerad"... ;)

Av Gitte - 13 januari 2010 08:15

Gårdagen blev lite överraskande måste jag säga. Tja, ett av skälen till min sysslolöshet just nu är ju att jag har en pågående dialog om barnsecondhanddelen i min verksamhet. Och igår fick jag beskedet att jag kunde göra klart alla papper för överlämnande, men det har jag ju ett utkast till och det är liksom bara de sista minutrarna som återstår på det. Fick en offert på ryttare via mail, men nja, jag måste nog hitta ett jämförbart alternativ, eftersom det nog var lite överkurs på styckpriset även om jag räknar med större antal i sista ändan....

Så jag kontaktar ett par tryckerier till via mail, men ingen av dem trycker ryttare i närområdet. Så då mailar jag ett specialtryckeri för förpackningar som dock inte alls ligger i närheten, och sen åker min kära oäkta man till jobbet, och den första kvarten går jag och kliar mig lite i skallen efter att ha packat dagens beställningar av knappar. Skall jag städa en stund, packningen gick väl snabbt och ungarna trillar in om en timmas tid efter skolan, att göra något större eller avancerat eller åka till lokalen är liksom inte lönt. Då ringer telefonen.

-Hej, säger en man som presenterar sig från företaget som jag har mailat långtbortistan bara stunden innan. "Jag har fått ett mail av dig. Kan jag komma till dig om en kvart?"


=0!


Eh, javisst, han fick ju ta min röra som den var och kom gjorde han och pratade förpackningar och allt annat gjorde vi under en knapp (he-he) timmas tid, och det var verkligen supertrevligt.


Han måste ha läst Henrik Fexeus bok "konsten att läsa tankar" eller så skapar duktiga försäljare rapport helt omedvetet. Jag är ärligt talat nyfiken på vilket ,för jag var onekligen verkligen i händerna på en riktigt riktigt skicklig försäljare fast i positiv mening: en person som jag trots yrke uppfattade som genuin. Efter att timman hade gått så kände jag mig kund-trygg, faktiskt så trygg att jag berättade min grej från a-z det var endast ett par detaljer jag behöll för mig själv, och jag fick därmed samtidigt en mycket kreativ mans reaktioner på mina tankar och ett flertal goda ideer på kuppen. Och han är då den första jag berättar min tanke för... och det efter 5 minuters bekantskap. Men det var ju lika bra att lägga alla kort på bordet och han var nog van vid det mesta.


För att återgå till kreativitet och open-mind så är det något som är svårt att dölja. Människor som kommer med nya infallsvinklar och utvecklingsbara tankar, och som inte stoppar i "det där går aldrig vägen" utan tvärtom "men det är klart att det måste testas, vad har du att förlora?" etc, är openminded, det finns ingen tvekan. Inte ens faktumet att vi satt i min miniatyrbostad som på intet sätt är representativ för att prata verksamhet och affärer i, att han satt i mycket stilig kostym och jag i svart vänsterparti-t-shirt med Vera på spelade liksom roll för det var egentligen ett möte mellan 2 galna hjärnor som gick av stapeln mellan all förpackningsinformation. Sånt kan jag kicka igång på, ärligt talat. Tycker att det både är j*drigt kul, och tycker att det är skitbra att ett företag skickar en snubbe av det slaget som uppenbarligen klarar att möta vem som helst när som helst och som är duktig på det han gör. Då har man onekligen lyckats sätta rätt man på rätt plats, och visst jag skall medge att det vore extra kul om just det här företaget kommer med ett tillräckligt bra förslag till mig i sista ändan som är möjligt att genomföra!


Det där är nog något jag aldrig har fnurat på här i min blogg förrästen. Att jag blir lycklig varje gång jag upptäcker att jag möter "rätt person på rätt plats"?

Har ni tänkt på hur sällan det verkar vara så? Och att man oftast reagerar på "fel person på rätt plats"? Ex en vresig busschaufför. En dålig chef. En arrogant försäljare. En grinig kassörska. En uttråkad fabriksarbetare. Etc, etc, etc. Jag tror iofs att positiva personer kan upplevas rätt på många platser, just för deras livsinställning. Men jag tror också att många negativa människor egentligen bara har misslyckats med att hitta DERAS rätta plats. Och att man stannar kvar enbart för att man är livrädd för att misslyckas och för att man har det tillräckligt tryggt i varje fall. Tror att trygghetsknarkande är något som borde klassas som en allvarlig folksjukdom som är både smittsam och som en stor del av befolkningen är drabbad utav. Och jag är HELT övertygad om att det hänger ihop med våra articifiella skapade behov av konsumtion och den nivå vi har uppnått i våra yttre konsumtionssignaler. Ny bil. Stort hus. Fin lägenhet. Semesterresor. Shopping och allt det där, för det är trots allt det enda vi riskerar om vi vågar oss ut på djupt vatten. Men vi behöver ju en ny mobil varje år. Vi behöver ju hålla oss ajour med datatekniken och det där nya köket som vi skall bygga nästa år, inte kan man väl riskera det?? Vi är jäkligt blåsta. Egentligen. Grundlurade. Som om materiell välfärd och prylar spelar någon roll när allt kommer till kritan?

För jag tror tyvärr att det står i vägen för äkta livsglädje och sann lycka många gånger... men nu snurrar jag snart in på ett riktigt långt inlägg om jag inte bryter här! Ha en superdag alla!

 
 
Ingen bild

Mia

13 januari 2010 10:33

Syncronicitet eller slumpen? Jag tror definitivt på det förstnämnda. Kul att allt går dej i händerna just nu. ;)

 
Gitte

Gitte

13 januari 2010 10:47

Går i händerna vet jag inte, vågar liksom inte riktigt ropa några hej innan jag har fått vatten i skålen och slipper gå över ån för att spotta en törstig kamel i halsen. Typ. Men visst, jag har en plan, och klart ligger:
början till en ök för avslut. en ök om kommande hämtning av gods. en ide för vad jag skall göra med godset. men för att omsätta den tanken måste vissa bitar ihop och en del förberedande för slutprodukt som ex förpackning innan jag kan visa upp min grunka och sen åka och visa den och sen om det faller väl ut hämta mer gods för att sätta ihop fler grejjer. Jag skaffar mig helt enkelt en ny nisch och nya sysselsättningar om allt faller väl ut. Det är en tanke i bakhuvudet som bara måste testas...funkar det så funkar det. funkar det inte så berättar jag inte för någon mer vad det är =)! *skratt* Lite självbevarelsedrift har jag trots allt i sista ändan.
Men, när allt klappas och klaras så har jag ungefär.... en veckas förberedande jobb för att kunna köra igång rejält.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

13 januari 2010 11:09

Världen går framåt tack vare de människor som vågar "tänka utanför lådan".

De människor oftast ångrar är det som de inte vågade göra.

Jag beundrar din kreativitet och även din entusiasm, även om jag inte har en susning om vad det handlar om. Men jag har en aning om att det rör sej om knappar och/eller tapeter.

 
Gitte

Gitte

13 januari 2010 11:23

Nja. Hm, det finns ju så mycket roligt i vår herres hage. ;)

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards