Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Livet på en pinne

Av Gitte - 31 mars 2010 23:59

Det var riktigt riktigt skönt att komma hemifrån, även om det som vanligt hos oss blir full panik sista minuten och vi alltid kommer hemifrån lite senare än vi tänkt. Förstår inte varför? Det kan absolut inte ha att göra med min bristande förmåga att planera, och att inse att man kanske måste göra vissa saker innan man ger sig iväg, och kanske helst i god tid också? Medan sambons packning var klar sedan länge så började jag sådär tio minuter efter utsatt åktid, fundera över; "kanske är bra att ha med lite kläder? Tandborste?" och givetvis allt det andra. Då jag hade tänkt hinna med lite jobb också under tiden jag är ledig *hrm* så tog jag förstås med massa sorteringsjobb som jag inte får gjort annars. Och det var egentligen det enda jag hade packat. Och förstås en leverans som jag skulle göra på vägen, den var ju viktigast förstås. Men det är ju jobb förstås, så det är klart att man har med sig så man klarar sig av den varan när man tar några dagar off...(någon som kan rekommendera ett lämpligt ställe där det utförs sinnesundersökningar??)


Nåja, det fick bli väl, iväg kom vi och leveransen på vägen gick galant och sen bar  det av.


Ikväll har vi då installerats i husvagn jag och sambon. Två barn i bastukammaren och ett barn hos farfar och ett barn anländer imorgon, Nadja som var ledig för sitt intagningsprov förra veckan ville inte ta torsdagen ledigt hastigt och lustigt. Vi har också redan antastat bastun och kastat massa vatten på den, vedeldad förstås som sig bör; och ställt upp både bil och släp i starklar position; och jag har fått nogranna instruktioner på hur jag skall koppla av och koppla på släpet och hur jag skall låta bli att låsa bakluckan och allt det andra. Så jag är väl grillad och är helt inställd på att det absolut inte är att betrakta som trafikfara att släppa ut mig med detta släp. Asså, vi pratar om ett släp som säkert klarar en hel kubiks packning (jag underdriver nog inte, tro mig!). Jag tror dock att sambon redan ställt in sig på att kasta sig iväg för att rädda mitt ekipage när det har havererat på vägen. Förstår inte varför han aldrig litar på mig när jag får för mig något? Sonen åker med imorgon, dock inte så mycket för att hjälpa till utan han har ett annat event på sin agenda, så bära får mamsen allt göra själv.


Men hur som haver. Det är skönt att komma hemifrån och se något annat än det man har omkring sig varje dag annars. Och, imorgon så är det vägen som gäller. Okejdå, ni skall slippa min vanliga bilfararlåt, den här gången... =)!

Ha en bra dag imorgon alla!


Ps. Ni gick väl inte på den lätte? Här slipps ingenting!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards