Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Det var denna dagen!

Av Gitte - 13 april 2010 18:22

      Idag har det mesta gått på räls måste jag säga. Har haft bra fart, som vanligt när jag skall iväg någonstans. Jobbar på som om det brinner i rumpan på mig så jag blir klar medd allt som tänkt att jag måste hinna med innan sista minuten. Nu brukar det oftast bli något som får stryka på foten förstås, för mina listor blir oftast orealistiskt långa, får se hur det går den här gången. Har pappersjobb på agendan ikväll samt en liten stund imorgon förmiddag, sen är det packning förstås och sen bär det iväg. Huvudsaken är att jag sitter på tåget på utsatt tid, så hinner jag det jag hinner och det jag inte hinner får jag al ta en annan gång. Men nu är det två saker som är farligt nära och förestående.

Dels är det deklarationen. Har nog någon timmas jobb kvar med att kontrollera att jag verkligen har samlat ihop alla dokument och att underlaget är fixt och klart. Sen är det bara det värsta kvar. Huvva.

Men sen är det vår flytt. Förstås. Packar i omgångar och vi har lådor nu som står överallt. I högevis. Sambon har bra fart, igår slavdrivade han mig till att få satt igng med mina handarbetsböcker. Just nu fortsätter han i källaren, i vårt sovrum men förväntar sig förstås att jag släntrar ner vilken minut som helst och hjälper till. *suck*. Inte mycket att be för, det är nog bara att hugga i.


Kommande veckas traderautlägg blev en tidsbristslista. En i stort sett identisk med förra veckans, dvs den som gick ut igår. Varför? Helt enkelt för att jag inte hinner leta upp varor och göra beskrivningar, det var lättare att bara ändra antalet dagar så att de går ut rätt dag, kontrollera tillgången och göra iordning min traderaladdning samtidigt som jag bockade av att det var klart. Förhoppningsvis blir det bättre ordning till nästkommande vecka därefter, har ju egentligen en del godbitar jag måste få ut. Och en del som jag offrar mest för att vi flyttar, för att man behöver rensa i lite röror ibland, och tja, ni vet? Men det kommer som sagt inte upp förräns nästa vecka. Likaså brydde jag mig varken om att vakta in utgångstid eller veckodag utan de går ut mitt på dagen på tisdag. Dvs, jag fick måndagen och tis förmiddag på mig att fota och göra beskrivningar, så det blir nog bra. Snart är vi där, dessa dagar kommer att gå väldigt fort, åtminstone för mig som redan nu har lite resnerver, tycker inte om att åka hemifrån utan familjen, eller rättare sagt, tycker om och tycker om. Är helt enkelt inte VAN! Tror att jag kan räkna de senaste 21 årens antal ensamtrippar på en enda hand. Eller i varje fall två. Sau e de å va mossa!


 
 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

20 april 2010 16:15

Hujedamen!
Dessa knappar vill jag HA.......12 knappar..har du det? Vi kan ha kontakt per mail om detta....

pysselfarmor@yahoo.com

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards