Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Knappvaskning och lampskärmstyger

Av Gitte - 26 april 2010 08:11

Just nu är jag tråkigare än tråkig. Totalt oinspirerande. Händer ingenting, händer inget kul och jag gör massor av tråk som legat i väntan på "en annan dag". Sorterar, sorterar, sorterar och packar. Totalt introverta sysselsättningar. Det är som om jag lever i en egen bubbla. Som tur är har jag sambon som talar om för mig vad som skall sorteras och gås igenom för packning här hemma, annars hade jag nog inte kommit ett steg vidare. Han utdelar en order och jag utför. Passar mig perfekt. Är det något jag inte kan organisera så är det absolut en flytt. Vi bor nu i ett landskap av kartonger som bara växer och växer och växer.

Så igår när jag kom till lokalen var jag helt initiativfattig. Behöver plocka fram massor av varor, men nej. Det fick bli några påsar blandknappar.


Just nu går jag då igenom massor av "restpåsar" från massor av decennier. Påsar där en knappgubbe har dumpat massvis av knappar från decennier tillbaka. Och tro mig, det är värt varje minut även om det är drygt. Längst längst ner i varje påse dyker det upp en knappvariant som är helt fantastisk. Och den ena är inte den andra lik. Vad kul att han aldrig slängt dessa påsar!

  

Jag måste dock medge att jag inser att jag har uppnått en nördighet som inte liknar något annat. Dels börjar sorterandet gå fort. Men när jag lägger upp massvis av sorter för att samla dem i grupp, och helt plötsligt bara vet precis vilka knappar jag har lagt upp, även när jag hållt på några timmar, eller vet att "aha, den här sorten hittade jag några utav för ett par veckor sedan" och genast kan leta upp varianten, då har det nog slagit över en aning. Men jag har ytterligare några veckors knappvaskningssessioner kvar. Samtidigt börjar tanken på att skaffa ett marknadsbord börjar gro. Får se hur det går när vi har flyttat. Kommer inte berget till Mohamad, så får Mohamad gå till berget, liksom, eller hur?


Gick även igenom lite lampskärmstyger igår.

  

Hm, det känns emellertid lite förpilld av tid, för jag måste snart göra om det, när jag har hämtat hem rästen. Men återigen, får flytta först, innan något sådant blir av.


Min egen påbörjade lampskärm fick ligga onyttig igår. Men det har gått framåt.

Jag vill ju slippa att sätta på dekorband på själva stommen, och vill ha frans nertill. Testar och ser om det funkar, genom att först sätta på varannan tårtbit:

   

Och sist de som skall sitta i mitten av de två satta.

   

Får se när jag fått på alla vad jag tycker om det i sista ändan, om jag kan spara stommen utan dekorband på skarvarna eller om jag kan göra som jag vill, eller har tänkt. Spännande. Hoppas jag får lite tid över för att fortsätta ikväll, den är ungefär halvfärdig just nu.


Kvällen igår avslutade jag med att packa lite av de här små skönheterna, med betoning på SMÅ. 0,8cm. Gissar att det är en porslinsknapp med tanke på baksidan utav dem, de har små prickar så man kan se att de fått en emaljbehandling, som ger lite lyster.

   


Tja, ny vecka. Mer packning. Och jag blir nog inte roligare än såhär! Flytten närmar sig med stormsteg! 

 
 
Sanna

Sanna

26 april 2010 15:42

Lampskärmen ser ut att bli helt underbar! Åhh va mycket roliga knappar..måste sortera alla mina knappar jag också en vacker dag..inte för att jag har lika många som dig men ändå.. =) hehe..

Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

26 april 2010 16:01

Tack Sanna! Hoppas kunna fortsätta med den snart, men inser att den kanske måste vila några dagar. Skall se om jag kan stjäla mig några minuter senare ikväll.

Ärligt talat, jag HOPPAS INTE att du har lika många knappar som jag har. Just nu. Jag har mycket mer knappar än jag önskar mig just nu. Jag kan knappt njuta av knappar för att det är för mycket, ungefär som man inte ser skogen för alla träd. Men jag hoppas att du har precis de vackraste knapparna som finns i världen i precis lagom antal, så att de alla var och en gör dig lycklig just för att de är så fina och så lagom många!
Jag skall inte klaga. Men jag kan för mitt liv inte förstå vad jag skall med så många vita, svarta och bruna och melerade knappar till som jag har. Ingen som har en skjortfabrik som behöver lite knappar??

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards