Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Små vindpust välter hela korthus

Av Gitte - 26 april 2010 15:37

Huvva. Håller på med papper och räkningar. Det är absolut inget kul måste jag väl bekänna. Månadens och årets fasa för jämnan. Inte nog med att det är de vanliga papperna, registreringarna och så vidare utan det är ju dessutom deklarationstider. Sanningens minut. Hjälp, hur står jag ut? Hur står familjen ut? Månad efter månad är det samma sak de förfärliga dagarna allt skall gås igenom, allt som överhuvudtaget kommit in på kontot skall fördelas ut i enlighet med "app-lapp-sa-"metoden. Vem som fick och vem som slapp och vem som satt i fars gamla hatt i natt. Händer det inte ett under snart så barkar jag nog åt fanders, men såhär kan jag baske mig inte hålla på.


Nu måste jag göra en plan. -Hm, lättare sagt än gjort.

Skapa förändring. -Hm, tycker jag har hört mig tänka det förr.

Hitta mitt flyt. -Hm, hur gör man?

Sluta göra det svårt för mig själv. -Eh, nu var jag rolig.


För faktum är att det är yttest lite som gör skillnaden, som stjälper framgång till nederlag och vice versa.

Nu skall jag börja TÄNKA framgång. Det måste baske mig gå? Det finns ju miljoner andra människor och företagare som defakto lyckas med det...

Låg och funderade en stund igårkväll.

Om jag nu skulle lägga ner företaget och börja jobba, vad skulle jag då vilja göra? Faktum är att jag inte kom fram till ett skvatt, fanns inget jag skulle vilja byta ut det jag gör idag mot. Finns inget som kan ge mig samma tillfredsställelse; samtidigt kan jag inte leva på tillfredsställelse allena, eller hur?


Sen inser jag ju en ytterst viktig detalj. Man KAN inte hålla på med gamla grunkor och knappar bara för att det är skoj, och göra det till sitt livsverk om det inte finns tillräckligt många intresserade så att det blir ett flyt på det. Att mer av det som kommer in går ut.

Men vad är det jag skall ändra på?


Huvva. Jag tror att jag har PMS och att jag lite grann har hamnat i den bleka kranka eftertankens farvatten.

Det är fasen inte mycket som gör det. Hade jag inte blivit av med plånboken för någon vecka sedan, så hade den här månaden kanske gått ihop... Till den som"tog hand om den" så kan jag väl bara hoppas att pengarna gjorde lika stor skillnad för dig som de HADE gjort för mig just nu! Jag vill så jäsickens gärna tro att de kom till någon som behöver dem bättre. Annars finns det ingen mening med att bli bestulen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards