Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Upphämtning. Samt retro ligginsats till barnvagn

Av Gitte - 23 september 2010 12:49

Jag är inte alls så regelbunden på bloggen som jag brukar. Skylls att jag känner mig rätt tömd just nu och jag vet liksom inte vad jag skall skriva eller hur jag skall börja eller om jag ens har något att komma med av intresse egentligen. Stress kallas nog sådant tillstånd tror jag. Fast ingen postivit stress som det kommer massor av sjudande kreativitet ur, utan tvärtom, det är totalt stilltje. Försöker göra det jag måste. Och är ganska nöjd med det just nu.

Valet var ett otroligt knäckande inslag i tillvaron. Platt fall och katastrof sett ur mitt perspektiv. I slutet av valprocessen så kom äntlingen frågorna om vårt välfärdssamhälle och i liten mån även ideologi, men det var på tok för sent för att det skulle göra någon skillnad. Alla vet väl att folk svälter idag, ändå skiter man i det bara man slipper se eländet. De har säkert sig själva att skylla och de har säkert bidragit till det själv. Jag får verkligen verkligen ont i hela själen av det här. Att det dessutom lutar åt att rasistiska undertoner -om än finstämda- blir rumsrena gör inte saken direkt bättre tycker jag. Men svenska folket har talat. Men jag röstade rött och det ger mig rätten att klaga över vårt fallna välfärdssystem framöver. Du som röstade blått, kom ihåg att du bidrog till eländet när det faller kring din syster, bror, fader och mor.


Vidare är svärfar inte så kry. Hm. För att uttrycka det lite milt. Vi har vetat hur det varit ställt sedan i vintras men nu verkar verkligheten krypa på, och han uttalar själv att han går in för sin sista raksträcka. Så talar bara en äkta knutte förstås, när han går sin sista tid till mötes. Ända in i det sista förblir han min stora idol, en genuin rebell.

MIn sambo är där uppe just nu och jag för min del insåg igårkväll att jag inte klarar att göra nytta när jag mentalt ändå är där, och då ungarna har studiedag imorgon så packar vi hunden och åker upp i eftermiddag vi med. Med eller utan dator, får se.


Jag har gjort dragningen av min utlottning, inlägg kommer strax. Ni som hade turen, jag kan skicka som först nästa vecka när jag kommer hem igen.


Hade tänkt lägga upp en jäkla massa på tradera denna veckan men det blev kattskit utav det (min kamera fick sig en liten törn och jag har tappat luften tillfälligt). Det kommer förstås att ge massor av effekter om jag inte jobbar ikapp när jag kommer hem, så det har jag tänkt mig. Men just nu har jag en helt underbar barnvagnsinsats ute från sjuttiotalet. UTAN chassi. Tanken var ju att jag skulle leta chassi men jag släpper det projektet till någon annan hågad. Det är en emmaljunga, insatsen är i så gott som nyskick så den är värd besväret. Att hitta chassi är nog lättare än att hitta en insats i det här skicket.... Se så fin den är!

  

broderierna är så vackra på dessa här!

  


Den här är också en söting:

  

I schysstaste manchester! I bra skick även den.


Återkommer om en liten stund!

 
 
Malin

Malin

23 september 2010 15:19

Tänker på dig och din familj ! Kram

http://www.crazymellie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards