Alla inlägg den 3 november 2011

Av Gitte - 3 november 2011 23:12

 

-Du vet inte vad som har hänt, skrek Minou upphetsat i luren. Jag kunde ju liksom bara svara nej, där jag satt ett par kilometer från henne utom se-håll.

-Kom hit. Du måste komma hit. Nu!!

Jahapp. Sagt och gjort.

 

... och... cheezes. Hattar, hattar everywhere... högt som lågt. Hattar, hattar, hattar överallt.

Hon hade fått hem Modist Marta Holméns sista hattar... och om ni vill se mer om Marta Holmén och hennes fantastiska kreationer så följ Minou här, där hon går igenom hatt för hatt. Och, ja, de är till salu. De skall ju komma till bruk!


-Är du intresserad av att ta hand om mössorna, frågade Minou.

-Jag kommer inte hinna med allt. Vill du?

OM det finns någon som tror att hon behövde fråga två gånger, så tror ni fel. SJÄLVKLART ville jag ta hand om mössorna. MER ÄN GÄRNA!! Det är en Ynnest. Ett previllegium. Ett fantasticum. Ett unicum. Jag bävar och njuter av varje minut. Många av dem är vintage handmade in italy, under sextiotalet.

Helt underbart. Lägger ett gäng bilder nedan, de är klickbara. Men vill ni se mer så gå in på min sida "vintage sybehör" på facebok, ett par dagar till ligger de där, innan jag flyttar över dem i min traderabutik. Så är i varje fall tanken!

Men åååh, vad fina de är. Jag tror jag drömmer.....

                                 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards