Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Tapeten från tradera i tidningen Retro Hus&Hem, nr 2, 2012.

Av Gitte - 27 april 2012 09:48

 


I nya numret av Retro finns ett helt fantastiskt reportage från Dollybird Retro´s hem. Helt fantastiska bilder. Men ett uppslag fångar mitt intresse lite extra förstås och ger hjärtklappning.

 


Men jaaa!

Den där är ju från mig!! Den kan jag inte ta miste på.

Speciellt inte heller när jag ser texten: "tapeten är ett traderafynd".

Tja, det är den ju. Det är andra gången mina tapeter framstår som ett "traderafynd" i ett supervackert tidningsupplsag... (senast var ju här).

Nåja, vad är väl ett bal på slottet. Jag får inte dansa med prinsen i alla fall.

Men! Det jag kan rekommendera andra som säljer grunkor från gamla lager är att ALDIG börja sälja på tradera egentligen för man blir en del av tradera snarare än att få fram sitt eget budskap eller varunamn. Men nåja, nu fortsätter jag njuta.

 

Det här är en tapet jag aldrig har lyckats ta en rättvis bild på.

Den har alltid sett beige ut.

Men nu såhär ser man ju verkligen hur fin den är.

Men, tyvärr tyvärr. Den är slut numera.

Jag hoppas innerligt att Dollybird är jättenöjd med sitt köp! Personligen blir jag nämligen jättelycklig av att se bilderna och får se hur den pryder sin vägg!

    


 
 
Tant Grön

Tant Grön

27 april 2012 10:28

Den där tapeten har jag. Och ja, jag har ju såklart köpt den av dig :-)

http://ihuvudetpatantgron.bloggplatsen.se

Gitte

27 april 2012 10:44

=) Den är såå fin om jag får säga det själv.

 
Tant Grön

Tant Grön

27 april 2012 14:21

Klart du får!

http://ihuvudetpatantgron.bloggplatsen.se

 
Gila

Gila

29 april 2012 20:27

Grattis! Så¨roligt att "din" tapet är med i RETRO!

http://gilasgrotta.blogspot.com

Gitte

1 maj 2012 12:10

Lite extra kul att få se hur fina tapeterna blir när bild tas av någon som kan fotografera på riktigt. Alla mina bilder blir dova och har en grå-blå beläggning liksom. Färgerna kommer ju inte fram ordentligt. Det gör att det blir en jätte-ego-boost!

 
Dollybird Retro

Dollybird Retro

3 maj 2012 22:09

Ja visst gjorde den sig snyggt i tidningen! Och ännu snyggare på min köksvägg!
Ja störst tack till dig Gitte som tagit tillvara denna härliga retrotapet!

Linda
www.dollybirdretro.se

http://dollybirdretro.blogspot.se

Gitte

4 maj 2012 15:21

=) Allra mest störst tack till dig som satte upp den och såg till att den visades såhär, för det känns verkligen jättekul att få se den i tryck!! Egoboost, javisst. Men det är apskönt att stoppa tidningen under näsan på sambon som inte alls förstod varför han hängde med på alla mina dumheter sådär tredje gången vi hämtade tapeter *skratt*.

 
Helena, Craft and Creativity

Helena, Craft and Creativity

4 maj 2012 14:50

Vilken underbar tapet! Man blir riktigt glad av den. Och vilket fint reportage. :)

http://craftandcreativity.com/blog

Gitte

4 maj 2012 15:19

Ja, och vilket underbart HEM! Wow!

 
Viccan

Viccan

26 juni 2012 13:20

Haha kul att du tycker det! Vi var på Smögen den sommaren, så loppisen ligger där någonstans runtomkring. Vi läste i ett sommarblad och där hade de annonserat.

http://viccan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards