Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Då var jag inte längre skolelev...

Av Gitte - 28 januari 2018 19:10

 


och det är seriöst en smärre identitetskris efter att ha pluggat några år... har ju liksom "varit på väg" någonstans i evinnerliga tider även om det liksom inte gick på räls hela tiden jag läste på webbredaktörsprogrammet. Tyvärr kajkade mina ögon ihop efter längre tids cortisonbruk och man kunde så smått även konstatera att jag hade ögonsarkoidos. Mindre kul. Därför tog jag istället tag i tidigare studier "sålänge, tills jag kunde göra klart de sista ynka poängen på webbisen" men det slutade helt enkelt med att jag inte har kunnat slutföra de sista 21,5 hp på webbredaktörsutbildningen och frågan är om jag någonsin kommer göra det. Det får tiden visa... börjar mer än gärna plugga igen. Istället tog jag kandidat i sociologi och den sista kursen jag läste (socialrätt/speciell förvaltningsrätt) kan nog varit det roligaste jag någonsing läst. Sörjer att jag inte visste det som ung för då hade jag lätt fortsatt på juridiksidan. Men vad är väl ett bal på slottet? 

Nu är jag tillbaka och försöker ruska liv i min traderabutik och alla gamla knappar och dekorband. Det går långsamt framåt. Missa inte att ta en kik HÄR. Det hade ärligt talat varit lite av en ynnest för det sägs att man ska överleva även efter CSN. (hurr). Klänningen på bilden lade jag upp där häromdagen. 

Jo, insta finns jag på. Kika gärna där. Har bytt namn till bortbytingensnabelatradera eftersom det framförallt kopplas till knappar och tapeter och grunkor som ska avvyttras. Kika gärna in där och följ! Jag följer självklart tillbaka. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards