Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Idag har jag utmanat två personer.

Av Gitte - 1 april 2009 20:16

Inte ett endaste skämt har kommit över mina läppar. Kanske inte så konstigt, eftersom jag hållt mig hemma det mesta av dagen, bortsett från att jag var iväg en sväng i förmiddags och har varit ett par svängar i affären. Av min fengshuiburkplan blev det inte så mycket, eftersom jag fick ett samtal som dock fick mig att kasta mig iväg en stund. Sen vart jag helt bubblig och glad och lyrisk och jag vet inte vad, men inte hann jag samla mig till att börja sortera burkar i varje fall. Kanske hinner det än, kvällen är inte riktigt slut ännu trots allt.


Men jag har utmanat två personer. En svarade direkt. Det var såhär att jag stod och plockade in i diskmaskinen och så tänkte jag på det här med bloggandet, något som jag själv inte ägnat mig åt. Och så kom jag att tänka på en mycket begåvad skribent som jag har previllegiet att följa på facebook som skriver de mest tänkvärda och fantastiska små sakerna och hur mycket slöseri är inte det då? På facebook försvinner ju allt eller faller i glömska. Så snart tanken var tänkt så kastade jag mig över datorn och sa till honom på skarpen. Och hör och häpna. Ett par minuter efter hade han skapat en blogg! Jag kommer att följa honom med stor spänning! Let me introduce the one and only http://danielholmen.bloggagratis.se/. Honom träffade jag första gången när han var 16; en mycket lovande och enormt duktig regissör på teatern som jag var engagerad i då. Jag har stora förväntningar på ditt bloggande Daniel, och vet att du inte kommer att göra mig besviken!


Senare nu ikväll så har jag en sedan många år, god internetvän som stickar så både strån och stickor yr. Jag kom på ett visst retromönster som jag vill se uppstickat i en barntröja i antingen rött/vitt, stark 70-talsärtgrön/vit, blå/vit eller gul/vit. Jag får nog snart veta om hon antar det, och då är det klart i rödaste rappet, hon sticka allt från en till många tröjjor om dagen. Jag är varmt nyfiken, har inte mottagit svar än! Men får jag bild när hon är klar så skall jag absolut visa er den!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards