Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Gamla klänningar

Av Gitte - 9 april 2009 22:06

Tjuhuu! Fick ett roligt samtal nu ikväll. Imorgon vid middagstid, får jag -om allt går enligt planen- se ett urval gamla klänningar från ett gammalt lager. Kan vara allt från femtiotal till åttiotal, har absolut ingen aning, men dessa perioder sträcker sig lagret ifrån. "mönstrade städrockar bland annat". Visst låter det spännande?


Kommer inte kunna sova inatt! =)! Det är alltid en adrenalinkick att få se gamla lagervaror!

 
 
Lastbilstanten

Lastbilstanten

9 april 2009 22:50

I den mån det inte går att sälja "städrockarna", kan man ju sy om dem till kudd-fodral! Inte helt sällan var ju dom där rockarna sydda i fint blommigt tyg! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

9 april 2009 23:11

Tack för tipset, i en klänning är det ju egentligen en hel del tyg när man börjar klippa upp det. Jag hoppas dock att de är dugliga som klänningar, men det återstår att se, det kan ju vara precis vad som helst =)! Sånt vet man aldrig i förväg när man skall kika på något nytt. (eller gammalt rättare sagt, för de är ju gamla. Fast nya. Eller vad säger man?).

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
MissKatka

MissKatka

9 april 2009 23:25

Tapeten är en ny tapet från Borås tapeter kollektion Orient.

http://www.misskatka.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

9 april 2009 23:33

Misskatka! =)! Tack så hjärtligt! Den är riktigt läcker!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

10 april 2009 00:08

Nej det förstår jag. Ta bilder, jag är oxå nyfiken, hi,hi!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Erika

10 april 2009 08:32

Åh, vad roligt! Skulle ju vara underbart om det fanns någon 50tals klänning i min storlek. =)

 
Gitte

Gitte

10 april 2009 10:33

Skall absolut ta bilder, TG!

Erika, jag vågar inte ha några förhoppningar om någonting, men du kan följa det på facebook, lägger nog de bilder jag tar där när jag hunnit med att ev gå igenom om jag slår till på något.
När det gäller gamla klänningar finns det alltid risk för att de ex blivit sköra ex i sömmar, eller åldrats på olika sätt i förvaring, så jag tar sällan ut något i förskott. Men finns det något kul (jag kan bedöma din storlek) säger jag till! =)!.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

10 april 2009 13:38

Erica; det var främst 60-70-tal, någon enstaka 50-tal men mindre storlekar. Men jag har gott hopp om fler när han vet vad jag söker och han skulle återkomma lite längre fram i vår. (om inte jag hinner dit innan och kan gå igenom själv).

Städrockarna var riktigt fina, någon med rosor, ev skulle kunna funka.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards