Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Det var för djävligt att vara ung!

Av Gitte - 20 april 2009 10:28

Vad det är skönt att kunna räkna sig till de meddelålders skara. Har ju en hel del ungdomar omkring mig och de hjälper mig att hålla min egen tonårstid vid minnet om man säger så.


Visst har tiderna förändrats, det har på ett sätt blivit tuffare men för den lilla grupp som har personliga resurser eller kvaliteter och personlig förmåga så finns det ett större utbud idag än det som fanns när vi växte upp. Det kan jag nog avundas lite. Tänk om det hade funnits ex estetisk linje att välja på en gång i tiden, kan ju lätt säga att jag inte hade valt att jobba några år och gå komvux senare (samhäll humanist blev det till sist). Ramarna man skall passa in i idag är inte riktigt lika snäva som förr och man FÅR sticka utanför mängden. Samtidigt finns det en stor mängd ungdomar idag som faller helt utanför alla stolar och vad skall de göra för att märkas? Idag finns det ju helt klart ungdomsproblematik som vi inte ens hört talas om på vykort förr, ex skära sig, eller lägga upp halvnakna bilder på sig själv fanns bara inte då. "På min tid", minsann, så visade vi inte ens behåbandet utan att det var en skam om det hände. (trô´däää, fasen, det är åttiotal jag pratar om!).


Men något som är sig exakt likt.

Duger jag i förhållande till andra?

Håller jag måttet?

Ser det här bra ut?

Vad är livets mening? Finns det någon mening med livet överhuvudtaget?

Är jag tillräckligt snygg för att han skall se mig

och olycklig kärlek....

är PRECIS detsamma som det var då!


Take care, alla ni, ni vet vem ni är!


idag, tja. Pappersexcersisen fortsätter. Skall packa klänningar och åka och skära lite tapetbitar, har fått väldigt god och trevlig respons från dockskåpsfolk. Har haft tanken i många år att jag skulle göra iordning ett dockskåp själv, men aldrig riktigt kommit till skott mest för att det finns så många varianter dockskåp och jag vet inte riktigt vad jag vill hålla på med för typ. Men idag hoppas jag på att få hem lösenordet till Carolas dollhouses som jag har hört väldigt mycket om tidigare, men har aldrig riktigt kommit mig för att bli medlem tidigare, men nu blev det av. Jag kommer att frossa i timmar över hennes bilder och jag skall absolut se till att få ändan ur vagnen och börja leta efter dockskåpsstilen jag vill hålla på med själv! Som liten hade jag ett Lundbyskåp som mina söner slet sönder, min nästyngsta och yngsta son har ett my home-skåp, som är lite mer könsneutralt än ex lundby och brios hus. Men jag lutar baske mig mer och mer åt att jag vill ha ett sekelskiftes med glasdörrar. Egentligen har vi skåpet som vore perfekt, och som skulle utgöra två våningar. Det är inte ett dockskåp egentligen utan ett .... hm, vad är det för skåp? Ett gammalt gammalt tvättskåp med spegel på ovansida? Tror nästan att det skall stå ett handfat och tvättkanna på skåpet och nederdelen är ett glasskåp med handlblåsta glas, helt fantastiskt. Fast illa grönmålat, så jag skulle i så fall försöka mig på att ta bort målningen och se hur det ser ut under... Hm. Värt en tanke!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards