Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Alternativmedicin

Av Gitte - 5 december 2010 13:26

  

Sex dagar efter min medicinkur var slut var jag på ruta ett igen. Full av symtom och smärta, och min hosta som aldrig viker. Helt körd i botten.

-Nä nu skiter jag i det här, tänkte jag. Nu vill jag bara bli frisk och att allt skall bli som vanligt igen. Sen ringde jag upp en sacrokranial terapeut som har ett väldigt gott rykte, bortsett från att jag vet att det är flera månaders väntetid.

-Hej sa jag... mitt namn är Gitte och jag behöver en tid.

-Ojdå, det hör jag sa hon. Du behöver en tid direkt, du har ju varit dålig länge, sa hon.

Jag kunde bara hålla med. Sedan i våras får väl räknas som länge, eller hur?

-Jag har egentligen en avbokning imorgon förmiddag, hade egentligen tänkt göra lite ärenden under tiden, men vill du kan du få komma då, om du kan komma med så kort varsel. Annars har jag första tiden efter jul.

-Inga problem, jag kommer, svarade jag.

Sen pratade vi en stund och jag lovar, varje gång jag svarade på en fråga kompletterade hon med ett påstående som hon inte kunde känna till. En mycket märklig känsla det där.


Sagt och gjort. Sedan jag var hos henne har jag varit stressfri. Fråga mig inte hur det gick till. Men det är såå skönt.

Efter jag kom från henne sov jag i flera timmar, helt urlakad. Trots att hon egentligen bara har pratat med mig och känt på mig och reagerat med "oj" och "bra" mellan varven. Just nu äter jag silica för fullt, tre gånger om dagen i anvisad dos, och jag pinkar och pinkar och pinkar och pinkar i ett. Men jag fryser inte längre, och jag har blivit av med ett par andra pinsamma symtom som jag inte ens tagit upp med min läkare; och faktum är att jag känner mig bättre. Är det inbillning? Skit samma i så fall, huvudsaken är att man mår bättre eller hur? På måndag skall jag tala om för min läkare att jag inte tänker gå på fler kurer, inte tänker ta kortison och inte behöver någon remiss någon annanstans. Jag hör av mig om ett par månader om jag behöver henne igen. Fem månader i den traditonella läkarvården har inte gett ett smack, så nu får jag testa lite hårdare doningar för att komma ur det här. Ex, kanske verkligen realisera alla de livsstilsförändringar som jag har beordrats...   Tror min kropp skriker efter det...

Men jag har för första gången på mycketlänge gott hopp!


Ha en god dag alla!

 
 
Ingen bild

Annica H

7 december 2010 20:20

Tack för de härliga knapparna som kom idag :)

 
Maria

Maria

10 december 2010 09:45

Jag tänkte först att det var knapparna som var alternativmedicinen. Kan iallafall nästan fungera!
Hoppas att du blir piggelin snart.

http://jagblommar.blogspot.com

Gitte

10 december 2010 13:44

*skratt* Ja, jo, knappar funkar ypperligt som alternativmedicin, eller i varje fall som avledning när man har ont, det har jag erfarit dessa månader. Tyckte mest att sockerpillerna, eller kiseln jag äter just nu var himla tråkig att ta foto på.

Tack så hjärtligt Maria!

 
irmelinat

irmelinat

25 december 2010 09:10

Har du funderat på läkemedelsöverkänslighet ?
Jag har inte alls samma besvär som dig (tror jag ) men känner så väl igen mig i dina beskrivningar över hopplösheten i att aldrig bli bra. Kika på NSAID tex http://www.netdoktor.se/astma-allergi/?Tab=Questions&Question=19340
Ha det gott / Ylva

http://irmelinat.blogspot.com

Gitte

26 december 2010 08:53

Acetylsalicylsyra (himla roligt ord förrästen!) vet jag att jag skall vara försiktig med och det finns ett bindningsmedel i panodil jag inte tål (nässelutslag) men annars tror jag inte att läkemedelsöverkänslighet är något jag lider utav, inte minst för att jag undviker till och med alvedon när jag inte måste; och när jag måste är alvedon det enda jag tar. Förutom kisel som jag äter just nu, men det är en naturprodukt utan annan tillsats än stärkelse (någon natursockertjosan). Men tack för tanken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards