Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Nyårslöften?

Av Gitte - 29 december 2009 11:24

Jag sitter och överväger om jag skall avlägga några nyårslöften eller ej i år. Jag är tudelad, vissa år har jag lovat massa konstiga saker som jag sedan bryter, andra år har jag skytt allt vad nyårslöften heter och inte avgett några, snarare tvärtemot, värjt mig mot tanken som med värja ungefär.


Fast i år går jag och grubblar på några olika alternativ.

1. Jag har ju under året tänkt ta en mans efternamn. Det var ju min och sambons tionde år ihop men tja, något giftemål har han inte kunnat komma till skott med. Då kan jag ju känna att tåget gick och jag överväger att ta min fars efternamn istället som traditionen borde ha bjudit på om mina föräldrar hade kunnat göra rätt -mätt med tiden jag är född i- från början. I så fall blir jag en Lindgren framöver. Eller en Palo Lindgren. Eller en Lindgren Palo. Hm, det är dagens fråga tror jag. Kanske inte platsar som nyårslöfte ändå?


Iden skrotad som nyårslöfte!


Nästa förslag är roligt, blir inte svårt att hålla utan tvärtom en sport?


1. I år skall jag inte köpa ett endaste klädesplagg där man inte kan sätta ordet KNALL- före färgen. Dvs, inte knall-grått och knall-beige eller knall-svart. Utan knall-grönt, knall-lila, knall-rött knall-gult och sånt? Visst låter det skoj att faktiskt blanda alla färger i illiga färger ett helt år? *he-he*. Lockande alternativ!


2. Jag skall städa i min blogg. Och sluta skriva gnälliga inlägg. Och faktiskt vara mer fokuserad med vad jag vill ha den till. Gamla grunkor. Inte massa personligt dravvel. Ochså ett lovvärt initiativ.


3. På facebook skall jag göra som andra. Skriva myyysiga gulliga inlägg. Berätta vad vi äter till kvällsmat. Undvika politiska inlägg. Sluta kritisera folk eller inte folk, men beteenden som att man konsumerar ihjäl hela världen och att man skall bojkotta coca-cola och sånt? Och framförallt skall jag i så fall undvika allt vad svordomar heter och heta diskussioner med mina barn. Heta? Ja, vi har skitroligt på fejjan, folk tror inte att vi är riktigt kloka. Jag har barn som mellan varven är ena riktiga ärtiga umgängeskonstnärer som kan förgylla tillvaron för de flesta, även för mig. Men undrar vad folk tänker? Ex alla de jag har på vännerlistan som egentligen inte känner mig, när de ser mig i färd med att leka som om jag vore 14?? Sånt borde jag sluta med helt. Få tillbaka min vuxna värdighet. Får fundera över om vuxen värdighet är något att ha egentligen först bara...


Det var tre förslag från mig till mig som nyårslöfte. Jag kan nog komma på fler. Någon annan som överväger nyårslöfte?


 
 
Emelie

Emelie

29 december 2009 12:10

Skit i vuxen värdighet och fortsätt med personligt dravel. Annars blir jag ledsen...

http://awesomeandlegendary.blogg.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 december 2009 14:36

Fortsätt du med gnälliga inlägg. Det är en mänsklig rättighet att vara gnällig ibland och du skit i att ge några nyårslöften. Då ska man bara ha dåligt samvete för man bryter dom.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

29 december 2009 20:36

=)! Fast jag vill ändå utmana mig själv till att hitta ett roligt nyårslöfte som vore en sport att hålla! Varför måste alla nyårslöften alltid vara så tråkiga, som att banta, sluta röka, sluta bita på naglarna och varför måste de alltid vara personlighetsförbättrande och hälsofrämjande istället för att vara underhållande och personlighetsutvecklande? Jag skiter i de där hälsolöftena som jag ändå inte kan hålla, -bortsett från att jag med bravur klarar att bojkotta coca-cola till fördel för andra drycker och det blir ett livsprojekt!- och försöker sporra mig själv till något som är ... tillräckligt tokigt! Jag vill ha mer tokerier i mitt liv. Orkar springa runt och vara moralens predikare hela livet? *skratt*

http://www.knappbloggen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards