Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Gitte - 14 oktober 2009 18:15

Hjälp, hu vilken stressnivå jag har nu då! Försökte liksom komma "in" på Swoppers, men då jag har läst runt i några omgångar så tänkte jag att jag nog får lägga in några efterlysningar på sånt jag vill ha. Och det gjorde jag. Men visst är det dumt att sitta där och önska en massa när man inte visar vad man kan erbjuda tillbaka, så därmed var det ju bäst att lägga ut lite bilder på exempel.

Och det gjorde jag.


Men hu, sen fick jag massa inläggskommentarer och har suttit och klickat fram och tillbaka för att försöka komma fram till hur man gör för att kika på album, och svara och allt sånt där. Men hejja vad kul det var. Men just precis nu är jag så snurrig så jag nog får släppa det en stund och kanske till och med slänga mig framför teven en stund eller vad som helst, bara jag tömmer skallen.


Eftersom jag läser världens roligaste bok just nu, så är det inte något alternativ att lägga sig å läsa för att tömma skallen. Jag läser en halv sida och gapskrattar högt, läser en halv sida och hrmar och läser en halv sida och skrattar asigt högt igen, till sambons stora förtret.

I vår säng låter det såhär:

*gapskratt*

-Vad är det?

-Äh, det var bara boken....

-Vad står det där då?

(till saken hör att det egentligen borde vara en torr och tråkig bok, lite psykologi-light-fakta-vardagsliv-människomöten etc, en väldigt lättsmält sak)

-Såhär står det.... "jag läser högt"!

Jag kan knappt hålla mig för skratt och tappar förmodligen halva poängen.

Han säger:

-Jaha! Och fortsätter läsa sin egen bok, dvs de raderna han kommer innan jag gapskrattar igen.


Åh, tack gode gud för att det finns ytterst språkbegåvade människor som gillar att ta ut svängarna och som klarar att måla de mest banala beskrivningarna med så mycket humor att det blir ett halvt maraton att ta sig igenom ett kapitel!

=)!

By the way. Fråga sambon vem det är i det här hushållet som har humor? Han kommer inte att svara att det är jag. Och ändå begriper han sig inte på sånt som är riktigt riktigt riktigt roligt, faktist så roligt att man inte kan göra annat än gapskratta högt! Förstår mig inte på män måste jag nog säga. (I det här avseendet!).


Av Gitte - 14 oktober 2009 13:17

Tja, förmiddagen igår rann bort för mig, då jag fick ägna lite tid åt att hjälpa ett barn med lite ärenden i stan. Men nog tusan hände det mycket i lokalen i alla fall, för på plats var sambon och hans syster som höll ställningarna och ångade på för fullt. De har tillsammans gjort en tidsplan som innebär att jag skall öppna på tisdag och jag har inget att säga till om i det fallet. Förvånad

Öh. Jovisst, säger ni det så, jag lyder er minsta vink! Bara shoot! Jag behöver någon som gör tidsplanen för mig för själv klarar jag absolut inte upp det, om den dessutom skall hållas. Såntdär klarar ni bättre än mig. Jag litar helt på ER! (Mer än på mig själv i det avseendet i varje fall).


Nu under förmiddagen har vi varit där, sambon och jag och ångat på enligt deras takt. Än så länge håller deras plan måste jag kanske tillägga. Nu gäller det bara att hitta några stycken som kanske har någon stund över i helgen och som frivilligt hänger på dörren för nu får det gå undan. Men, som sagt, det är deras tidsplan och tja, kanske kanske kan det funka om allt går på räls nu?


Jag har valt två av tre tapetvarianter och det blir INTE världens vackraste tapet på den väggen.

Det blir istället den absolut roligaste tapeten jag äger och har. Jag har inte ens en fullt hel rulle, men sådär en 9-10 meter är det nog kvar, precis nock för att täcka det som täckas skall.

Slå mig. Jag kommer att ångra mig för evigt, och jag tror knappeligen att jag hittar den någonsin igen. Men jag har lagt fram den för början med tapetsering imorgon och jag skall inte med från morgonkvisten, utan jag skall iväg på utvecklingssamtal samtidigt som sambon sätter saxen i den. Eller kniven kanske jag skulle säga.


Vidare för att deras plan skall hålla med allt det extrajobbet vi har fått dessutom -som om inte det vore nog redan- så med ommålning och omflyttning av bakre delen av lokalen, så får han helt enkelt ta ledigt torsdag och fredag för att det skall gå vägen. Allvarligt, jag vet inte vad jag hade gjort utan honom och de gånger han faktiskt gör det han gör bäst -fattar mina beslut. Me like! (I varje fall i det här avseendet!).


So, wish me luck! Det är behövligt...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards