Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Gitte - 28 oktober 2009 20:17

Men nu kan ni få kika in! Premiärkväll för Bortbytingens Magasin!

På agendan nu står en kvällsmacka med sonen och sen är det snart dags att hämta hem sambon och åka och packa lite tapeter. Längtar till natta nu, inte minst för att jag vaknade extra tidigt idag och inte kunde somna om. Men sammantaget har jag kännt mig lite nyttig idag och det är ju ALDRIG dumt, eller hur?

Lyckas jag inte sälja en enda pinal så får jag åtminstone en väldigt god lagerstatus inför öppnandet av Bortbytingen- den alternativa barnbutiken!


Ps, kommentera gärna, funkar layouten eller är bilden allt för stor, ex? Kommentera gärna här eller där, vilket som!


Av Gitte - 28 oktober 2009 10:19

Alla rullar jag har av den här godingen går iväg idag!

ranka 2  

*Breathless*

Bilden gör inte verkligheten rättvisa, så ni skall veta att den här; den är det nästan vemodigt att släppa! MEN! Det är en stor tröst att veta att den kommer att bli uppskattad och älskad, och jag är väldigt väldigt glad för att min bild är så illa missvisande som den är, för jag är HELT säker på att den kommer att ta andan ur mottagaren! (jag är rätt så trygg med att vi delar smak måste jag säga =)! ).


Jag är också rätt så säker på att jag får skymta den framöver. Jag tror nämligen att den inom kort dyker upp, i en blogg nära dig! =)!

F*sen vad det känns bra när saker går iväg och kommer rättKyss 

Av Gitte - 28 oktober 2009 08:49

GladNu har jag börjat lägga upp en layout. Det här är ju KUL! Wow, på blogspot kan man ju leka med färg och form på ett helt annat sätt än jag har luskat upp här. Jag hoppas jag kan visa er lite grann ikväll. Nu tänker jag väcka familjen för här skall det jobbas.

Har ju helt missat att jag aldrig har visat vilka enormt vackra virkade barnhattar jag sitter på?? Jisses Amalia.


Jag har massor av hattar av Bi Erixon, eller om det skall stavas Ericson liggande på lager nerpackade sedan jag hade öppet. Fantastiskt fina, varma, färgstarka, retroinspirerade handvirkade barnhattar med inspirationen hämtad direkt från 50-60-talets hattkreationer!


Bi är en helt fantastisk färgstark kvinna som under 40-50-talet fick räknas till de stora etablerade svenska designers, och som jobbade och läste med en del av de riktigt stora som vi minns än idag! Hennes man, modefotografen har stått bakom kameran i många av de foton som visats i modetidningar och mönsterbeskrivningar och liknande.

Mer om Bi kommer, återigen ett sånt där fantastiskt möte jag hade nöjet att få uppleva när jag hade Bortbytingen i tvååker. Nu måste jag åka och leta upp hennes hattar!

Sen skall jag baske mig leta upp Bi och få lov att återge lite av hennes erfarenheter, jag tror att ni skulle vilja lära känna henne ni med!

Av Gitte - 28 oktober 2009 07:29

För ett litet tag sedan när jag satt och ägnade mig åt självömkan i min blogg fick jag någon dag senare en kommentar som jag väldigt väl behövde av Malin som har Montebellos möbler. Du identifierade en sak som jag INTE hade gjort i din kommentar:

"Men inte ska du väl ge upp inte!!!!
Vilka urhäftiga tapeter, toppenidé.
Vad tror du om en enklare nätbutik?? Lägg upp den på en blogg som jag gjort med mina möbler. Bara som en början alltså. Eller har jag missförstått? Hittar ingen direkt klar samlingsplats för dina saker på nätet - det är väl korrekt va
?"


Helt korrekt iaktagelse! Jag har ingen samlingsplats för mina saker på nätet. Tidigare körde jag som en iller på tradera, men jag gick in i traderaväggen i vintras och sedan dess har det blivit väldigt små spridda skurar. Känns lite som att jag har gett tradera det jag kan, mest för att jag känner en personlig begränsning. Där behöver jag ju lägga hundratals auktioner för att få ut lite av det jag har och då ligger de några dagar till två veckor och sen får man köra upp igen. Och samtidigt har jag pärm efter pärm efter pärm med gamla plocklistor och se här vilken fin hälsning jag fick senast av en gammal traderakund som hade vinnande bud sist: 

"Roligt att du kommit igång igen, saknade din sida."

Tack! Jag blev verkligen rörd och jätteglad! Jag vill ju verkligen ut och köra på tradera igen, men hela konceptet känns för motigt och tidskrävande och jag har så mycket annat omkring mig just nu så jag hinner inte riktigt att fylla powerlistern varje vecka, eftersom det tar en dag eller två varje gång, minst!


Bloppis-möjligheten har ju uppstått här, men ne. Jag tänker inte hoppa på det tåget riktigt, tror jag. Jag vill helt enkelt inte lusa ner den här sidan med den kommersialismen som jag måste för att överleva. Det här är min oas. Mitt andningshål, där jag sitter och njuter av prylarna eller viker ut alla märkliga tankar jag springer runt med och där jag vissa perioder till och med kan sitta och känna mig som om jag vore nästan "good-enough" eller där jag i efterhand kan gå in och se mina olika processer - att resa sig igen efter att ha varit in i väggen är en resa för sig- och där jag kan se att när jag har utvecklat mina tankar så är jag nog inte helt tokig i alla fall... åtminstone inte fullt så tokig som jag känner mig och det händer ju också att jag får lite härligt mothugg eller medhåll, vilket ger mig beviset att "de flesta" liksom inte bara går på och går på utan reflektion; och det utbytet behöver jag verkligen.


Så därför känner jag absolut att jag faktiskt skall vaska fram alla spetsar och bårder, vykort och stålspetsar, nylonstrumpor och benvärmare, skor och stövlar, brodyrappplikationer och spetskragar, damslipsar och handskar och faktiskt göra mig en liten pryl-blogg där jag samlar BARA mina grunkor, i den takten som jag vaskar fram dem.


Så återigen TACK Malin! Även om det tog lite tid för min femöring att trilla ner, så inser jag hur bra ditt tips är när jag har sugit lite på karamellen! Jag sätter nog genast igång med att strukturera upp en sida, sen skall jag bara ha med mig en dator med mobilt bredband till affären och sen får det bli en omgång inne i Bortbytingens Magasin, medan sambon tapetserar mitt skåp så jag har någonstans att förvara alla grejjer! =)! Det blir en god dag idag, PMS eller ej. (Det var väl ingen som trodde på gårdagens inlägg att man bara kunde skita i det... gaaah. Om ni bara visste vilken natt av självförebråelse och personlig destruktion jag har haft...Kan säga att min senaste lästa bok som jag skall presentera endera dagen, absolut läsvärd, inte gjorde livet enklare när jag hamnade i en svårläst situation, dvs en mänsklig sådan, vilken faktiskt bidrog till att jag vaknade halv fem i morse och inte kunde somna om. Om några timmar kommer jag att vara dödstrött tror jag...Min kontenta är att om man hamnar i en situation som väcker en känsla så behöver den känslan inte vara sann, eller hur? *säg inget annat för då får jag hybris, vill inte alls tro på intuitionen just nu! Föredrar att tro på att pms och psykologins grundteser om gamla skador och misstänksamhet och att mitt konspirationstänkande spelar mig ett spratt; skulle det visa sig att jag är en stor idiot så lär jag väl få reda på det snart*) 

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards