Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Julklappsutlottning!

Av Gitte - 6 december 2009 17:44

Oj! Här står en julklapp! Den kan bli din!

  

Den får visserligen öppnas före julafton, men jag kan lova att jag har blandat en liten överraskningsblandning som jag själv hade blivit glad för att få.

Den väger 800 gr.

Nyfiken på innehållet? Vill du se? ;)

  

Det får du inte. Då blir det ju ingen överraskning, eller hur? ;) En ledtråd bjuder jag förstås på! Kika längre ner!


Utlottningen pågår till nästa söndag, 3:dje advent 13/12, allas vår lucias dag!


För att vara med i utlottningen av ett rejält paket, så skall du lägga en länk till mitt inlägg, med översta foto på paketet.


Här nedan länkar du till inlägget och berättar för mig antingen det du först tänker på när du tänker på knappar och band, ett kärt minne du kommer att tänka på just med knappar och band, eller beskriv hur du själv använder knappar och band till. Visa gärna bild i inlägget där du länkar till mig.

Jag kommer överlåta beslut om vem som är vinnare på barnen förstås, kan de inte välja fiffigaste så blir det helt enkelt lotten som styr, och svar får du i din blogg, därefter mailar du adress och namn till mig på bortbytingen@telia.com.

Men skicka inga mail nu, min inkorg svämmar redan över, utan lägg ett inlägg med blogglänk nedan!


Lycka till, så hoppas jag att det blir just du som får lov att sortera en liten stund när tomten har kommit!


 
 
Ingen bild

Persil,ja

6 december 2009 20:17

I´m in! OH yes I´m in!!!! Och jag är så exalterad att jag pratar engelska...! :)::):)
Nu är min dumma blogg så knäpp att man inte kan länka till ett särskilt inlägg. Men den 6/12 skrev jag vinn en julkpapp inlägg och länkade till dig och visade bild på din klapp. Hoppas du får måååånga besök här nu. :):):)
Jag skrev om knappar och band i mitt inlägg så där finns mitt tävlingsbidrag. Jag hoppas jag förstått reglerna rätt. :)
Kan man muta barnen...??? Jag tycker de är jäääääääädrans trevliga och COOOLA barn. Satan i gatan liksom. Trots sin knäppa mor. Såja. Hoppas du låter dem läsa detta nu. Mouhahahaha!!!!

 
Gitte

Gitte

7 december 2009 10:20

*fniss* Du verkar ju inte få mycket konkurrens, så jag kan kanske lika gärna skicka den direkt.

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

7 december 2009 11:39

Vänta bara...
Fast gärna för mig. Men sån tur har jag aldrig! :):):)

 
Morgana

Morgana

7 december 2009 15:38

Hihi jag blev så till mig av att vilja vara med i utlottningen, att allting runt omkring "försvann". Så efter att ha kopierat bild och skrivit inlägg och länkat och allt... så fick jag torka golvet efter att Trean hittat Tvåans oboymugg och bestämt sig för att passa på att slicka den i lugn och ro medan Mamma var upptagen med annat ;-)

Åååh vad jag är nyfniken på vad som är i paketet... är helt klart med och fajtas om det *L*

http://queenofnight.bloggplatsen.se/2009/12/07/2267418-jag-ar-saaaaaa-nyfiken-vill-vara-med-i-utlottningen/

Kram
/Morgana

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

7 december 2009 16:08

*fniss* Morgana, ber om ursäkt för att jag ställer till det! =)! Hade besök av Linda med väninnan från popitop idag, http://popitop.blogspot.com/ och de roade sig i knapphögen -banden hade jag inte med till lokalen- och jag vågar nu säga att det inte BARA är jag som gillar knapparna, mottagare lär inte bli besviken! =)!

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Laura

Laura

7 december 2009 17:51

Hej och hälsningar från Finland! Jag är HEEELT hjälplös på att länka men vill i alla fall skriva, det gör inget om jag trillar utanför tävlingen..jag har bara ett så kärt minne av knappar från min barndom som var på 70-talet: vi brukade hälsa på min farmor som bodde i Åbo (50 km från oss) och jag såg alltid fram emot att få leka med hennes knapplåda. Eller det var en stor plåtburk som var full med alla möjliga slags knappar. Jag bara satt och tittade på dem och sorterade dem och det var det bästa jag visste. Tänk vad barn och tiderna förändras, nu räcker det inte med bara en låda knappar. Eller vem vet egentligen, kanske det skulle vara roligt för dagens barn också, en låda med knappar väcker kreativiteten hos vem som helst. Jag är endast ledsen över att jag inte har en sådan härlig låda, har dock börjat samla på en så några har jag i botten på en plåtburk. Så knappar - det älskar jag faktiskt! Varma hälsningar från Laura på en stor ö i södra Finlands skärgård

http://www.prinsessanmeddoftarten.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 december 2009 21:03

Måste bara spinna vidare på Lauras fina knappminne. Min mamma hade också knapparna i en plåtburk som jag älskade att hålla på med. Själv blev jag fort med knappsamling som vuxen så mina barn har faktiskt lekt väldigt mycket med knappar. Vi har tömt dem på golvet och sen har deras traktorer lastat dem i små lastbilar. Mycket skojigt i många timmar.

 
Gitte

Gitte

7 december 2009 22:12

Jamen knappar är barndom på något sätt. Stackars dagens barn som nog i väldigt många fall aldirg får uppleva mormors knappburkar! Mormödrar idag sparar väl inte på knappar för det är ju så billigt att köpa en helt ny blus på hm och knappar är det väl ingen som ser som en värdefull bristvara idag?

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

8 december 2009 00:03

Laura-hoj! Tack för hälsningarna från finland, kikade in i din fina blogg, vilka underbara bilder, och din sommarrubrik får mig verkligen att drömma några månader framåt. Nu är vi snart där igen! =)!

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

8 december 2009 08:37

Nu är även jag med och tävlar. Naturligtvis!
Jag kan ju inte missa denna chans.

Hur mutar man bäst dina barn? :)

http://abrovinkel.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

8 december 2009 08:49

De är absolut omutbara, är det någon som hittar en akilleshäl så säg till, för den vill jag gärna känna till... ;)

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

8 december 2009 11:55

hej klart jag ska vara med :) hade lämnat en kommentar i går underligt var den försvan!??( hänt innan på blogga gratis)
spännande spännande.. hoppas hoppas!!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

8 december 2009 13:23

=)! Härligt Susanne! Jag råkade titta på källhänvisningar igår och blev så nyfiken av ditt bloggnamn och såg att du hade lagt ett inlägg. Den boken är underhållande! =)!

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
MiA

MiA

8 december 2009 13:32

Då det gäller knappar och band, så tänker jag på min älskade mormor som jag bodde hos som barn, som dog före min dotter föddes, mormor samlade på alla band och gärna julkappssnören/band, papper och hade diverse olika knappar *hehe*

Får en varm och mysig känsla i kroppen och känner kärlek då jag tänker på mormor, mitt allt som jag saknar så, som jag sa då jag var liten hellre att mamma dog än mormor!

http://min-tankebok.blogspot.com/2009/12/t-v-l.htm

 
MiA

MiA

8 december 2009 13:35

http://min-tankebok.blogspot.com/2009/12/t-v-l.html

*ops* glömde länken =) la den som adress till hemsidan!
Och att jag vill jättegärna vara med och tävla om detta julpaket *spännande* Och då det gäller att muta barn *hm* kanske man kan muta med att dom får behålla nått ur paketet??? *fniss*

http://min-tankebok.blogspot.com/2009/12/t-v-l.htm

 
Gitte

Gitte

8 december 2009 13:40

*skratt* Knappast troligt Mia! Öh, en liten underdrift är nog att de hade uppskattat om jag hade fyllt en flyttlåda åt gången istället så de blev av med lite jox här och där... De väljer gärna ut enstaka grejjer. Med betoning på enstaka, men annars så är de inte så lättimpade längre... tror att de börjar bli immuna av att umgås med sin mamma som ojjar sig över minsta lilla knapps bedårande skönhet....

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
MiA

MiA

9 december 2009 18:15

AHA...det var ju synd då!
Men jag är ändå med och tävlar, Tack...och ska nog klura på detta med mutning...*hm*

http://min-tankebok.blogspot.com

 
Surtanten

Surtanten

10 december 2009 14:51

Surtanten skulle bli mycket glad över om hon vann!!
Minnen, ja mormor verkar vara ett genomgående tema. Jag minns knappt min mormor men hennes gamla syskrin minns jag, det rotade jag i som barn. Där fanns hakar och hyskor, livstycksknappar och andra mystiska knappar som jag aldrig stött på någon annanstans. Några kom från Amerika, de var sparade från presenter/kläder som kommit från släktingar i Amerika. Det var exotiskt för en 5-åring på 60-talet. Tänk då hur tjustgt det var i en liten skogsby i Norrland på 30-talet. Och det syskrinet är borta sedan länge........
http://surtantensmaskinstickning.blogspot.com/

http://surtantensmaskinstickning.blogspot.com

 
Laura

Laura

12 december 2009 11:20

Hej Gitte! Vad roligt att du var och hälsade på i min blogg! Jag blir så jätteglad när någon kommer och läser, det är inte så kul att skriva bara för mig själv - även om det är en del av nöjet..Efter att ha läst din blogg har jag börjat se med andra ögon på alla spetsar, band och knappar som jag har här hemma, de har liksom fått en större betydelse! Har faktiskt inte lyckats sätta in mer en en länk i min blogg, så när jag skall läsa alla mina favoritblogg så går jag genom google-sök..pinsamt att erkänna, kanske jag snart orkar fördjupa mig i det där med länkar också. Ha en bra dag önskar Laura från stenåldern (hi hi)

http://www.prinsessanmeddoftarten.blogspot.com

 
Helena

Helena

13 december 2009 08:29

Jag har missat din tävling!!!!! =(
Men jag lämnar en kommentar såhär i elfte timmen och hoppas det är okej!?
Min "relation" till knappar kommer sig av att jag fick ärva en gammal symaskin av min mormor.... I lådorna var det fullt av gamla vackra plåtburkar -sprängfyllda med knappar som min mormor sprättat ur utslitna kläder. Jag har sorterat knapparna efter färg och material men de ligger fortfarande kvar i burkarna. Mormors knappar är på nåt vis en form av symbol, ett minne från en tid då inget fick förfaras. Jag använder dem och jag fyller på burkarna när jag själv gör mig av med kläder... Senast i förrgår var min mor hemma hos mig och hämtade knappar till en liten klänning som hon stickat till min systerdotter...
Nu håller jag tummarna för det där paketet ser VANSINNIGT spännande ut!
Kram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Helena

Helena

13 december 2009 08:39

GIVETVIS har jag länkat oxå!!!!! =)

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

13 december 2009 12:07

=)! Sista dagen, och det är inte alls för sent!!
Imorgon när jag går upp så stänger jag för att vara med, då jag inte räknar med att vaka tolvslaget inatt! =)!

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

13 december 2009 14:08

Allt gick inte in:
http://www.facebook.com/profile.php?v=app_2309869772&ref=profile&id=1269734299
-----------------------------------------------------------
Jag syr knappar på spetsband eller bomullsband och gör en choker av det - alltså ett halsband som sitter tajt runt halsen. Jag har gett bort de gamla som jag har haft - ett sålde jag för en hundring! Det blir jättefint.
Om du har snäckskalsknappar och vit bomullsspets skulle jag välja röd grov tråd och göra grova X när jag syr fast dem. Spara en bit så att du kan sätta i ett gummiband och hake/hyska. Eller gör ett tunnt skärp på samma sätt men avsluta med en större knapp för att täcka hakeoch hyska. Går att göra med alla sorters knappar i olika färger/färgkombinationer.
Själv vill jag just nu göra en liten handsydd miniväska till läppstift och plåster att ha i handväskan - då väljer jag att handsy knapphålet och stoppa in en gammal klädd knapp eller en skir blusknapp.

http://www.facebook.com/profile.php?v=app_23098697

 
Ingen bild

Kerstin

13 december 2009 14:38

Kolla mitt fotoalbum
http://www.facebook.com/album.php?aid=44463&id=1269734299&saved#/album.php?aid=44463&id=1269734299
Där har jag gjort inlägg om skillnader på vilka knappar jag har till min sons ullväst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards